Reklama
Odkryj serce Twojej społeczności – zapisz się na newsletter Przeglądu Piaseczyńskiego!
 

 

 

 

Kwatery, których nie ma. Jak nie dać się oszukać?

Sezon urlopowy wkrótce rozpocznie się na dobre, ale gros rezerwacji kwater czy pokoi hotelowych miało miejsce jeszcze przed majówką. Większość rezerwacji dokonywanych jest za pośrednictwem internetu, co jest obarczone pewnym ryzykiem.
Kwatery, których nie ma. Jak nie dać się oszukać?

Źródło: KGP

Oszustwo na kwaterę polega na umieszczaniu w internecie, na portalach aukcyjnych czy na spreparowanych stronach internetowych, fałszywych ogłoszeń o miejscach noclegowych w miejscowościach turystycznych. Zazwyczaj są to nad wyraz atrakcyjne oferty, kuszące doskonałą lokalizacją i niższą ceną. Taka oferta kusi też zdjęciami wspaniałych apartamentów czy urokliwych domków oraz zapierających dech widoków z ich okien. Niestety po wpłaceniu zaliczki za nocleg w takim obiekcie może się okazać, że zamiast hotelu czy domków pod podanym adresem istnieje szczere pole...

Jak nie dać się oszukać "na kwaterę"?

Jak radzą policjanci Biura Prewencji Komendy Głównej Policji, warto sprawdzić, czy wybrany przez nas obiekt noclegowy figuruje w Centralnym Wykazie Obiektów Hotelarskich. Kolejnym miejscem są urzędy gmin, które prowadzą ewidencję innych obiektów, w których można świadczyć usługi hotelarskie. Z reguły urzędy gmin znają przedsiębiorców, którzy świadczą usługi noclegowe na terenie danej gminy i mogą udzielić takiej informacji.

Ponadto warto przestrzegać kilku zasad:

  • Porównajmy cenę wynajmu z tymi w podobnym standardzie i lokalizacji, tzw. super okazje powinny zawsze wzbudzać nasze podejrzenia.
  • Starajmy się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów itp. lub portali skupiających zweryfikowanych ogłoszeniodawców.
  • Decydując się na konkretną lokalizację, sprawdźmy, czy domek, pensjonat, kwatera faktycznie istnieje. Postarajmy się zebrać na temat tego obiektu jak najwięcej informacji np. w centralnym wykazie obiektów hotelarskich lub urzędzie gminy.
  • Nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu – w przypadku oszustwa są one spreparowane – zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją, przelewy, e-maile, zarówno te, które wysyłaliśmy, jak i te, które otrzymaliśmy.

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama