Przypomnijmy, że remont ul. Kuropatwy rozpoczęły się wiosną. Szybko pojawiły się jednak głosy mieszkańców, którzy nie byli zadowoleni z tej inwestycji. Gmina przekonywała, że jest to bardzo ważny remont, ponieważ droga jest często uczęszczana, a nie ma odpowiedniej szerokości. Pierwotny plan zakładał zakończenie prac do końca 2024 roku. Już wiadomo, że termin ten odsunął się w czasie.
– Przed rozpoczęciem przebudowy, drogą tą poruszało się ok. 8 tysięcy pojazdów dziennie. A wśród nich na bardzo wąskiej jezdni, pozbawionej nawet pobocza, poruszali się również piesi i rowerzyści. Ulica Kuropatwy w dokumentach planistycznych od wielu lat była drogą zbiorczą o szerokości ok. 20 metrów. Projektując przebudowę tej drogi, Gmina Piaseczno we współpracy z Gminą Lesznowola (zarządcą drogi) oraz władzami Ursynowa dążyła do wybudowania drogi przede wszystkim bezpiecznej dla wszystkich uczestników ruchu i spełniającej wymogi techniczne dla drogi zbiorczej starając się jednocześnie maksymalnie ograniczyć konieczność zajęcia działek prywatnych w pasie drogowym. Zgodnie z projektem powstanie droga z wyniesionymi skrzyżowaniami, przejściami dla pieszych, chodnikiem, pasami rowerowymi, przystankami autobusowymi bez zatok i ograniczeniem prędkości do 30 km/h – informowała gmina w październiku tego roku.
Właściciele nieruchomości nie chcieli jednak wydać swoich działek leżących na terenie rozbudowywanej drogi. Protesty trwały długo.
Jak obecnie wygląda sytuacja?
– Gmina przejęła grunty niezbędne pod budowę drogi. Obecnie trwają procedury związane z określeniem odszkodowania za przejęte grunty, naniesienia i nasadzenia. Wykonywane są prace związane z siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową i teletechniką. Powyższe prace będą trwały przez cały sezon zimowy – powiedział nam wiceburmistrz Robert Widz.
Zapytaliśmy także, czy gmina bierze pod uwagę postulaty mieszkańców, którzy chcieli, by na Kuropatwy wprowadzono ograniczenie do 30 km/h i postawiono ekrany akustyczne. Wszystko to w obawie o zwiększenie natężenia ruchu po otwarciu wyremontowanej drogi.
– Stała organizacja ruchu przewiduje ograniczenie prędkości pojazdów do 30 km/h i zakaz ruchu pojazdów ciężarowych. Na drogach gminnych nie buduje się ekranów akustycznych – podkreślił Robert Widz.
Napisz komentarz
Komentarze