Bezobsługowe Żabki pojawiły się już w różnych miejscach w centrach miast, na dworcu czy w metrze. W Piasecznie zaś otwarto pierwszy sklep w sklepie. Żabka Nano stanęła w piaseczyńskim Decathlonie.
Porozumienie obu sieci sklepów pozwoliło na otwarcie pilotażowej Żabki Nano w innym sklepie. W sklepie Decathlon w Piasecznie została otwarta pierwsza bezobsługowa Żabka Nano, w której klienci będą mogli zrobić szybkie zakupy bez kolejek. Aby wejść do sklepu niezbędna jest karta płatnicza, którą dokonamy autoryzacji oraz zapłacimy za zakupy. Przy pierwszej wizycie konieczne będzie podanie nr telefonu, na który otrzymamy SMS potwierdzający zakupy. Później wystarczy przyłożyć kartę do terminala przed wejściem do sklepu, by automatycznie otworzyć drzwi.
- Gdy klient będzie już w środku, zakupy zajmą mu tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie. Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu do Żabki Nano karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo – zapewnia sieć sklepów Żabka.
Nowoczesne technologie w dobie pandemii
– Od czerwca br. otworzyliśmy już kilkanaście bezobsługowych placówek Żabka Nano w bardzo różnych lokalizacjach m.in. na dworcu, metrze, w centrach miast czy Międzynarodowych Targach Poznańskich. Obecnie debiutujemy z nową wersją Żabki Nano w modelu store-in-the-store. Dzięki specjalnej konstrukcji modułowej placówkę możemy uruchomić w bardzo krótkim czasie, w Piasecznie trwało to ok. doby. Pilotaż zaplanowany jest w sieci Decathlon, cieszymy się, że wspólnie możemy budować nową wartość dla klientów – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Asortyment w Żabce Nano w Decathlonie jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. Znajdzie się w nim w sumie około 450 produktów odpowiadających na potrzeby osób, które preferują zdrowy i aktywny tryb życia. Wśród nich m.in. pożywne i zdrowe przekąski, soki i smoothie, dania gotowe czy świeżo mielona kawa z ekspresu. W czasie ograniczeń pandemicznych w Żabce Nano będzie mogła przebywać jedna osoba.
– Decathlon od lat stawia na innowacje i dostosowuje się do coraz bardziej scyfryzowanego świata wdrażając nowe rozwiązania – mówi Paweł Krawczyk, Lider Ekspansji i Rozwoju w Decathlon Polska. – Pandemia i konieczność zakupów online znacząco zmieniły wymagania konsumentów, którzy bardziej niż kiedykolwiek, za pomocą różnych urządzeń, są połączeni ze światem online, a ich oczekiwania wobec wygody zakupów rosną. Innowacje są w DNA naszej firmy, dlatego tym bardziej cieszy nas udział w tym projekcie – dodaje Krawczyk.
Promocje na otwarcie
Z okazji otwarcia pierwszej bezobsługowej Żabki Nano w Decathlonie w Piasecznie obie sieci przygotowały dla swoich klientów atrakcyjne promocje. Świeżo mielona, gorąca kawa z ekspresu lub roślinny batonik marki własnej Plant Hunter dostępne będą w atrakcyjnej cenie 1 zł. Dodatkowo, do każdych zakupów, klienci otrzymają darmową płynną przekąskę Foodini. Pierwszych 200 klientów Żabki Nano otrzyma także karty przedpłacone o wartości 50 zł na zakupy w sklepach Decathlon. Planowana jest także specjalna akcja marketingowa.
- Żabka Nano została stworzona w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, który łączy w sobie trzy elementy: zarządzanie i wyszukiwanie innowacji, przekuwanie ich na nowe produkty i usługi oraz ich komercjalizację. Projekt idealnie wpisuje się w strategię Grupy Żabka, która zakłada realizację działań zmierzających do utrzymania neutralności klimatycznej – Żabka Nano do swej działalności wykorzystuje wyłącznie ekwiwalent zielonej energii – czytamy w komunikacie prasowym sieci.
Napisz komentarz
Komentarze