Pod koniec ubiegłego tygodnia został oddany do użytku zmodernizowany odcinek ulicy Postępu od skrzyżowania z ul. Słoneczną do nowo wybudowanego ronda na skrzyżowaniu z ul. Krasickiego. Jeszcze zanim to nastąpiło, część mieszkańców zdziwił widok braku ścieżki rowerowej. Tym bardziej że zmodernizowany wcześniej odcinek tej samej powiatowej drogi – od Bobrowca do skrzyżowania z DW721 – infrastrukturę rowerową zyskał.
- Będzie tam utwardzone pobocze po przeciwnej do chodnika stronie drogi, a na rondzie ciąg pieszo-rowerowy. Utwardzone pobocze służy do ruchu pieszego i rowerowego – powiedział nam starosta Ksawery Gut. Przeszkodą w zaprojektowaniu infrastruktury dla rowerzystów miała być szerokość pasa drogowego.
Co z dalszym remontem ul. Postępu?
Zaniepokojeni tą sytuacją mieszkańcy Zgorzały zapytali starostę, czy dla kolejnego odcinka drogi – od ronda do ul. Karczunkowskiej, zaplanowano budowę drogi dla rowerów lub ciągu pieszo-rowerowego.
- Zarządca drogi nie planuje realizacji inwestycji na drodze powiatowej na odcinku do ul. Karczunkowskiej – odpowiedziało Starostwo Powiatowe w Piasecznie. Nam z kolei starosta Ksawery Gut przekazał, że tego odcinka powiat jeszcze nawet nie zaczął projektować.
- Kolejnym etapem będzie remont Postępu aż do granicy powiatu, ale to już po zakończeniu S7 i możliwości jazdy drogą serwisową do węzła Zamienie, zamiast remontowaną ul. Postępu. Już dziś myślimy o tym etapie i przygotowujemy dokumentacje projektowe – napisał w kwietniu w mediach społecznościowych starosta Ksawery Gut. – Owszem, pisałem, że będziemy robić, ale to nie znaczy, że na drugi dzień po otwarciu – wyjaśnia. - Poza tym to są założenia i moja wola, a najważniejsze jest, jaki budżet uchwalą radni – podkreśla.
Czy modernizacja ostatniego odcinka ul. Postępu ma szansę na realizację w niedalekiej przyszłości? Wygląda na to, że wiele zależy od radnych powiatu. Przedstawiciele Rady Sołeckiej Zgorzały podkreślają zaś, że będą naciskać, by w projekcie bezwzględnie znalazła się infrastruktura rowerowa. Droga prowadzi bowiem między innymi do szkoły w Zamieniu czy stacji PKP Jeziorki.
- Teren jest silnie zurbanizowany a droga obciążona dużym ruchem – podkreśla Przemysław Abram.
Warto pamiętać, że do czasu wybudowania tzw. 721 bis, ruch z węzłów Lesznowola i Zamienie na trasie S7 przejmie właśnie ulica Postępu. Należy się tam więc spodziewać nie tylko wzmożonego ruchu pojazdów osobowych, ale i ciężarówek. Bezpieczeństwo tzw. niechronionych uczestników powinno być więc priorytetem przy projektowaniu inwestycji, która wciąż ma szansę zostać zrealizowana znacznie szybciej niż nowy przebieg DW 721.
Napisz komentarz
Komentarze