Reklama

Przetarg na budowę mostu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, w ramach którego zostanie wybrany wykonawca prac budowlanych na odcinku Czachówek Wschodni – Pilawa wraz z mostem w Górze Kalwarii.

Źródło: PKP PLK

Przypomnijmy, że prace na linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków, które są dofinansowane przez Unię Europejską, zakładają m.in. przebudowę odcinka Czachówek – Pilawa oraz budowę mostu na Wiśle. Projekt ma na celu poprawę jakości połączenia kolejowego, zwiększenie przepustowości linii oraz przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich od Czachówka do Pilawy. PKP ogłosiło przetarg na wykonanie tego zadania.  

– Wyłoniony w przetargu wykonawca przygotuje projekty wykonawcze i zrealizuje prace budowlane na odcinku od stacji Czachówek Wschodni do Pilawy. Zmodernizowane zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem, co pozwoli na przywrócenie połączeń pasażerskich z prędkością 120 km/h. Z taką samą szybkością na nowych torach będą mogły jeździć pociągi towarowe – linia od Skierniewic do Łukowa stanowi obwodnicę towarową dla Warszawy – przekazał zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Budowa mostu kolejowego

W czasie prac zaplanowano także budowę nowego mostu łączącego powiat otwocki i powiat piaseczyński.

– Ważnym elementem zadania będzie budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą w Górze Kalwarii. Obecnie istniejąca jednotorowa przeprawa zostanie zastąpiona dwutorową konstrukcją, dzięki czemu więcej pociągów będzie mogło jeździć po linii kolejowej – zlikwidowane zostanie tak zwane wąskie gardło – dodaje zespół prasowy PKP PLK.

Po remoncie zmieni się jakość podróży, co na pewno odczują pasażerowie.

– Podróżni na wyremontowanych stacjach i przystankach zyskają zmodernizowane perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą nowe wiaty, ławki i elementy informacji pasażerskiej – podkreśla PKP PLK.

Modernizacja odcinka oraz budowa mostu to koszt ok. 1,3 mld zł.

– Prace mają być realizowane w latach 2025-2028. Inwestycja będzie realizowana ze środków CEF.  W ramach drugiego zadania zmodernizowany zostanie odcinek pomiędzy Skierniewicami a Czachówkiem. Lata realizacji to 2026-2029 – dodaje PKP PLK.

Co z kładką dla pieszych?

Warto przypomnieć, że trwa debata na temat możliwości utworzenia kładki pieszo-rowerowej na nowym moście. Akcję nagłośnił sołtys Glinek, Marcin Podgórzak. Na początku grudnia na profilu PKP PLK na portalu X pojawił się wpis, w którym zapewniono, że pomysł kładki jest dyskutowany.

– Czy na nowym moście kolejowym w Górze Kalwarii będzie przejście dla pieszych? Właśnie trwają rozmowy z lokalnymi samorządami dotyczące przystosowania jednego z chodników technologicznych nowego mostu do potrzeb pieszych i rowerzystów. Aktualnie nasza dokumentacja przetargowa zakłada maksymalne możliwe poszerzenie chodnika technologicznego. Jeszcze w pierwszej połowie grudnia planujemy kolejne spotkanie z przedstawicielami samorządów w celu omówienia dalszych działań – brzmiał wpis PKP PLK.

Rozmowy są w toku, o czym we wpisie w mediach społecznościowych poinformował burmistrz Karczewa, Michał Rudzki.

– Zapytacie zapewne czy fakt ogłoszenia przetargu nie pogrzebał ostatecznie pomysłu zlokalizowania na nowym moście kładki pieszo-rowerowej. Otóż nie, wspólnie z PKP i Gminą Góra Kalwaria pracujemy nad tym, aby nasze marzenia stały się rzeczywistością – napisał burmistrz.

Czytaj także:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama