Przetarg na modernizację linii kolejowej nr 12 na odcinku od Skierniewic do Czachówka trwa. Czy po modernizacji pociągi będą jeździć do Tarczyna?
Trasa między Skierniewicami a Łukowem – popularnie zwana eSeŁką – stanowi ważną linię transportową i jest obwodnicą dla Warszawy. Na początku stycznia wystartował drugi przetarg na modernizację odcinka do Czachówka. Przebudowa linii o długości 66 km została podzielona na trzy części: Skierniewice – Mszczonów, Mszczonów – Tarczyn i Tarczyn – Czachówek. Wartość modernizacji oszacowano na 1,4 mld zł.
Co się zmieni po modernizacji?
– Efektem prac na linii Skierniewice - Czachówek - Pilawa będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni na wyremontowanych stacjach i przystankach zyskają zmodernizowane perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą nowe wiaty, ławki i elementy informacji pasażerskiej. W Górze Kalwarii dzięki budowie nowego, dwutorowego mostu zlikwidowane zostanie „wąskie gardło” – informuje PKP PLK.
Modernizację całej linii zaplanowano na lata 2026-2029.
– Szacunkowa wartość zadania modernizacji odcinka od Czachówka Wschodniego do Pilawy wraz z mostem w Górze Kalwarii to około 1,3 mld zł. Prace mają być realizowane w latach 2025-2028 – przekazało PKP PLK.
Czy pociągi wrócą do Tarczyna?
Czy w związku z modernizacją do Tarczyna już za kilka lat pojedziemy pociągiem?
– Pociągi pasażerskie będą zatrzymywały się w Tarczynie. Teraz przez Tarczyn nie przejeżdżają pociągi pasażerskie. Dla zapewnienia właściwej obsługi pasażerów planujemy odbudowę peronów na stacji Tarczyn oraz sąsiadujących przystanków Jeżewice i Gąski – przekazał nam Karol Jakubowski z PKP PLK.
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/csm_Mapa_linii_kolejowej_Skierniewice_-_Lukow_autor_PLK_SA_30011a5859.png)
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/A_TARCZYN_04_Dawna_stacja_kolejowa.jpg)
Napisz komentarz
Komentarze