Reklama

Góra Kalwaria: Gmina poprowadzi schronisko dla psów?

Gmina Góra Kalwaria rozważa zakup za 2 mln złotych schroniska dla psów. Oferta dotyczy obiektu w Czaplinku.
Góra Kalwaria: Gmina poprowadzi schronisko dla psów?
Zwykły dzień z „psiego życia” w schronisku.

Autor: Beata Polaczyńska

Opieka nad bezdomnymi psami to zadanie własne gmin. Gmina w drodze przetargu wyłania firmę lub organizację, której płaci za odławianie i opiekę nad zwierzętami. Te koszty ciągle rosną – bo po pierwsze rośnie ilość odławianych lub oddawanych do schronisk zwierząt, po drugie stale zmieniają się przepisy, które nakazują właścicielom schronisk polepszanie warunków ich podopiecznych. To nie jest jedyny problem. W województwie mazowieckim jest 314 gmin, a tylko 13 schronisk. Większość to schroniska małe, które ograniczają przyjęcia stale rosnącej ilości bezdomnych zwierząt. Kolejny problem to brak odpowiedzi na zapytanie ofertowe na odławianie – nie ma chętnych na tę usługę.

Jak jest teraz?

Gmina Góra Kalwaria, podobnie jak siedem innych gmin w województwach łódzkim i mazowieckim, ma podpisaną umowę ze Schroniskiem „Na 4 Łapy” w Czaplinku. Umowa na 17 miesięcy obowiązuje od 1 lutego 2025, jej koszt to 550 800,00 złotych i obejmuje tylko opiekę na ryczałtowo policzoną ilość 70 psów, przebywających w schronisku rotacyjnie. Dodatkowo gmina ma umowę na odławianie bezdomnych zwierząt na 13 500,00 zł, ale tylko do końca kwietnia tego roku. Potem gmina musi wyłonić firmę, która się tym zajmie – ale brak chętnych. Odławianie wymaga przeszkolonych pracowników, specjalistycznych samochodów, jest trudne i nie jest obowiązkowe dla właścicieli schronisk. 

Konwent burmistrzów i wójtów

Pierwszego kwietnia odbyło się spotkanie włodarzy gmin z terenu całego powiatu w tej sprawie. Wszyscy szukają rozwiązań. Właściciel schroniska w Czaplinku jest skłonny sprzedać obiekt za 2 mln złotych – ogrodzony teren, pawilony i infrastrukturę. Ten zakup może się opłacać mimo wysokich kosztów prowadzenia – ok. 400 000,00 złotych rocznie – jeśli udział w inwestycji zadeklaruje kilka gmin. Oprócz prawdopodobnej opłacalności tej inwestycji, gminy mogą uniezależnić się od braku wolnych miejsc w prywatnych schroniskach i na stałe rozwiążą psi problem. 

Biznesy gminne w planowaniu

Budżet Gminy Góra Kalwaria nie wystarcza na wszystkie plany samorządu. Od czasu do czasu radni zgłaszają pomysły na powiększenie dochodów gminy. W poprzedniej kadencji padały pomysły otwarcia gminnej stacji benzynowej, budowy biogazowni i spalarni śmieci –  dwie ostatnie inicjatywy nie znalazły przychylności mieszkańców, stacja benzynowa nie była nawet analizowana do wdrożenia. Czy gminne schronisko dla zwierząt będzie pierwszą dochodową inicjatywą? Czas pokaże.

Mural na ogrodzeniu schroniska w Czaplinku. Fot. Beata Polaczyńska

 

Czytaj też:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama