Reklama

Muzyczna Góra

Muzyczna Góra

W Górze Kalwarii odbywa się coraz więcej różnorodnych imprez. Dzieje się to za sprawą ludzi, którzy mają dużo siły i którym chce się coś zrobić, najczęściej dla swojej pasji. Taką osobą jest m.in. Aleksandra Puacz-Markowska z Fundacji Promotus.
Z Aleksandrą poznałyśmy się na warsztatach open space na temat programu rewitalizacji Góry Kalwarii. Zaprosiła nas jako gazetę do objęcia patronatu nad koncertem Calvary Gospel w grudniu. Chociaż znaliśmy wszystkie założenia i zasady, impreza i tak nas zaskoczyła swoim poziomem. Druga połowa grudnia, niedzielne popołudnie, udekorowany świątecznie Ośrodek Kultury w Górze Kalwarii i prawdziwa uczta gospel.
Zapytałam więc, czym dokładnie zajmuje się Fundacja Promocji i Edukacji Artystycznej Promotus.
– Misją naszej Fundacji jest działanie na rzecz szeroko rozumianej edukacji muzycznej, w szczególności dzieci i młodzieży z małych miasteczek i z terenów wiejskich. Chodzi także o to, aby opiekować się młodzieżą szczególnie uzdolnioną, wprowadzać ich w magiczny świat muzyki klasycznej: wokalnej i instrumentalnej, zarówno dawnej i tej bardziej współczesnej, ale przede wszystkim rozmiłowanie i zarażenie ich muzyką z tzw. „najwyższej półki”. Wspieramy również działalność artystyczną amatorskich zespołów muzycznych – mówi nam Aleksandra Puacz-Markowska.
Jak to robi? Na terenie Gminy Góra Kalwaria organizuje kilka cyklicznych wydarzeń, grudniowe wspomniane Calvary Gospel, czerwcowy Mazowiecki Festiwal Pieśni Sakralnej „Venite Adoremus”, w kościele w Sobikowie oraz sierpniowy wokalno-chóralny Ogólnopolski Festiwal CALVARIA CANTANS w Ośrodku Kultury w Górze Kalwarii. W zasadzie wszystkie te trzy imprezy skonstruowane są podobnie – najpierw odbywają się płatne warsztaty wokalne, a na zakończenie organizowany jest darmowy dla wszystkich chętnych koncert grupy warsztatowej.
Fundacja, która powstała w 2000, od 2012 działa na terenie Góry Kalwarii (na terenie DPS-u). Rok później otworzyła I Niepubliczną Szkołę Muzyczną I stopnia „Orfeusz” oraz Studio Muzyczno-Wokalne „Orfeusz”. Szkoła uczy w klasie skrzypiec, fortepianu, gitary akustycznej, perkusji oraz emisji głosu i śpiewu solowego.
Fundacja stara się, aby większość środków finansowych pochodziła z jej odpłatnej działalności edukacyjnej i artystycznej. Dostaje także wsparcie od sponsorów.
Natomiast w ferie zimowe Fundacja organizuje 3-dniowe warsztaty muzyczne dla dzieci i młodzieży, których tematem będą podstawy gry na instrumentach muzycznych – pianinie, gitarze akustycznej i perkusji, oraz śpiewu.
Najbliższa impreza organizowana przez Fundację odbędzie się w sobotę, 21 stycznia, o 17 w sali Ośrodka Kultury w Górze Kalwarii. Będzie to koncert okolicznościowy w wykonaniu uczniów, absolwentów oraz pedagogów I NSM I st. „Orfeusz” oraz Studia Muzyczno-Wokalnego „Orfeusz” pt. Dla Babci i Dziadka. Oczywiście wstęp wolny.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama