Wczoraj w Radomiu PKP PLK SA popisały dwie umowy na modernizację odcinka Czachówek Płd. – Warka i Warka – Radom.
Od ponad roku trwa remont linii nr 8 na odcinku od Okęcia do Czachówka, ale całość zadania to remont linii od Warszawy do Kielc (na taki odcinek w 2009 roku została wydana decyzja środowiskowa). Wczoraj w Radomiu zostały podpisane umowy na kolejne etapy modernizacji, które mają się zakończyć do 2021 r.
Co obejmie remont?
Odcinek z Czachówka Południowego do Warki obejmować będzie wymianę torów, urządzeń sterowania ruchem i rozjazdów. Natomiast najistotniejszy fragment remontu odcinka Warszawa – Radom, ze względu na przepustowość linii nr 8 to ten od Warki do Radomia. Tam PKP PLK zbuduje w końcu drugi tor, a to na pewno usprawni ruch pociągów nawet na naszym odcinku z Piaseczna do Warszawy. Oprócz budowy zupełnie nowego toru między Warką a Radomiem zamontowane zostaną urządzenia sterujące ruchem i rozjazdy.
Po remoncie linia będzie przystosowana do prędkości pociągów 160 km/h.
PKP kompleksowo zmodernizuje perony na stacjach: Chynów, Warka, Dobieszyn oraz przystankach: Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów.
Powstaną także nowe przystanki Radom Brzustówka (ul. Żółkiewskiego) i Radom Gołębiów (ul. Kozienicka) oraz Stara Wola. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne oraz ławki. Będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
Modernizacja ósemki jest także bardzo istotna dla kierowców. Na odcinku od Czachówka do Radomia zostanie zmodernizowanych 31 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowe urządzenia zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo, wybudowanych zostanie 6 skrzyżowań bezkolizyjnych – wiaduktów. Nowe obiekty powstaną m.in. w Warce i Radomiu.
– Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań zapewni nie tylko większe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, ale także usprawni ruch samochodów – podkreśla Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK SA.
Kiedy i kto?
W III kwartale 2018 roku rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka. W IV kwartale 2018 roku – przebudowa 43-kilometrowej trasy Warka – Radom. Całość prac między Czachówkiem Płd. a Warką zostanie wykonana do IV kwartału 2020 roku, a między Warką a Radomiem do II kwartału 2021 roku.
Prace między Warką a Radomiem wykona Konsorcjum w składzie: Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), Track Tec Construction Sp. z o.o., SWIETELSKY Baugesellschaft m.b.H., INFRAKOL Sp. k., LEONHARD WEISS GMBH & CO.KG, „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. za 429 mln zł. Odcinek między Czachówkiem Płd. a Warką przebuduje za 217 mln zł Konsorcjum w składzie: STRABAG Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), STRABAG Rail GmbH, STRABAG Rail a.s., STRABAG Általános Építő Kft., ZUE S.A., Budimex S.A.
Koszt modernizacji linii od Czachówka do Radomia to 646 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze