W czwartek Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie dla budowy mostu, który połączy Wilanów z Wawrem. Będzie to najbardziej wysunięta na południe przeprawa w Warszawie.
Południowa Obwodnica Warszawy, czyli S-2, kończy się dzisiaj na ulicy Puławskiej. GDDKiA stara się o Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej ZRID dla kolejnych odcinków POW od węzła Puławska do węzła Lubelska. W lutym pisaliśmy, że pozwolenie na budowę do tej pory otrzymało tylko zadanie wzmacniania tunelu szlakowego I linii metra w rejonie ul. Płaskowickiej i al. KEN.
W czwartek 25 maja GDDKiA otrzymała pierwszy ZRID na nowy odcinek POW, czyli na budowę mostu. Dla pozostałych odcinków POW Wojewoda prowadzi postępowania zmierzające do wydania decyzji ZRID.
Most stanie pomiędzy Wałem Zawadowskim (tam gdzie zaczyna się ul. Włóki), a Wałem Miedzeszyńskim (w okolicy zbiegu z ulicą Ogórkową). W ramach ZRID zostanie zbudowany most, a dokładniej dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni, oraz dwie pochylnie zapewniające komunikację pomiędzy ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście.
Przeprawa będzie miała 1,5 km długości.
Most przez Wisłę stanowić będzie jednocześnie dolne przejścia dla dużych zwierząt.
– W ciągu najbliższych tygodni Wykonawca, zgodnie z warunkami kontraktu, przedstawi harmonogram robót oraz rozpocznie roboty zaczynając od prac przygotowawczych, takich jak wycinka drzew, wykonanie tymczasowych dróg dojazdowych – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Południowa Obwodnica Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska ma być gotowa w sierpniu 2020 roku.
Napisz komentarz
Komentarze