Na ostatniej sesji do budżetu Konstancina radni wprowadzili projekt i budowę drogi 10 KDL i 4 KDL. To ratunek dla ulicy Działkowej w Kierszku oraz ogromne ułatwienie dla Józefosławia.
Ulica Działkowa to od lat nieformalny objazd dla kierowców, którzy z Warszawy jadą przez Konstancin do Piaseczna, oraz wyjazd dla mieszkańców Józefosławia na Puławską albo w stronę Wilanowa. Problem w tym, że ulica Działkowa to bardzo wąska utwardzona droga przez wieś Kierszek, której mieszkańcy z jednej strony swoich działek mają Las Kabacki, a z drugiej autostradę. Działkowa to także jedyna droga mieszkańców Józefosławia, którzy pieszo lub rowerem chcą się dostać do lasu, który zresztą wielu z nich przyciągnął do tej miejscowości. Jazdę rowerem po tej ulicy można jednak w tygodniu porównać do próby samobójczej, podobnie zresztą spacerowanie. Na ulicy nie ma ani chodnika, ani tym bardziej ścieżki rowerowej.
Zamiast poszerzenia będzie nowa droga
Mieszkańcy Kierszka nie zgodzili się natomiast na remont tej drogi. Zresztą trudno im nie przyznać racji, ponieważ jedyną rzeczą, która ogranicza ruch na Działkowej, jest jej katastrofalny stan techniczny. Naprawa nawierzchni oraz poszerzenie siłą rzeczy zwiększyłyby tylko ruch na drodze, która powinna mieć raczej charakter spacerowy.
Robert Widz, radny Rady Miejskiej w Piasecznie, dokładnie rok temu złożył do Burmistrza Piaseczna interpelację i przesłał do wiadomości Burmistrza Konstancina-Jeziorny, Kazimierza Jańczuka, w której wskazuje istnienie na planie zagospodarowanie przestrzennego Konstancina drogi 10 KDL wzdłuż bocznicy kolejowej do Siekierek, która łączy ul. Julianowską z Działkową i Prawdziwka (na terenie Julianowa oznaczona jako 4 KDL). Budowa tej drogi rozwiązałaby wiele problemów.
Sołtyska Kierszka, Jolanta Ciesielska, która walczy o budowę 10 KDL, przekonuje, że będzie to rozwiązanie nieporównywalnie tańsze niż poszerzenie Działkowej, która jest długa i po obydwu jej stronach są zabudowane działki. Koszt wywłaszczeń i sama jej budowa mogłaby kosztować nawet kilkanaście milionów złotych.
– W zeszłym tygodniu radni Konstancina wprowadzili do budżetu nowe zadanie, czyli projekt i budowę drogi 10 KDL i 4 KDL. Porozumienie pomiędzy gminą Konstancin-Jeziorna a gminą Piaseczno jest gotowe i może teraz zostać podpisane – informuje Robert Widz. – Oznacza to, że realizacja połączenia ul. Cyraneczki z Kierszkiem wzdłuż torów bocznicy kolejowej i dalej z ul. Prawdziwka staje się faktem – dodaje.
Aby połączyć Cyraneczki z 10 KDL należy wybudować brakujący kawałek Cyraneczki od ul. Sybiraków. Na mocy porozumienia ze Starostwem Powiatowym projektuje go właśnie Gmina Piaseczno. Cyraneczki i 10 KDL mogą więc powstać w tym samym czasie. Kiedy?
– Jestem optymistą, więc zakładam, że prace uda się rozpocząć już w przyszłym roku, ulicami pojechalibyśmy w 2019 r. To wymaga odpowiedniego zabezpieczenia środków w budżetach obu gmin, ale dlaczego ma się nie udać? – uważa Robert Widz.
Cyraneczki do Puławskiej
Ulica Cyraneczki planowana jest jako zbiorcza droga Józefosławia, ale żeby tak się stało, musi być możliwy wyjazd nią na ul. Puławską. To zresztą, podobnie jak budowa 10 KDL, przeniosłoby ruch z Działkowej na ul. Cyraneczki i Kuropatwy.
Cyraneczki kończy się jednak na Ogrodowej, a Kuropatwy na Osiedlowej. Jednak wnioski o wydanie decyzji ZRID (czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) na budowę odcinka między Ogrodową a Osiedlową zostały już złożone w Starostwie.
– Rozpoczyna się projektowanie skrzyżowań w ciągu ul. Cyraneczki. Chodzi o docelową organizację ruchu na ulicy, która staje się główną drogą zbiorczą w Józefosławiu. Połączenie ul. Cyraneczki z ul. Osiedlową zmieni zwyczaje kierowców. Dlatego już dzisiaj gmina przystępuje do projektów organizacji ruchu na 4 skrzyżowaniach: Julianowska/Cyraneczki, Wilanowska/Cyraneczki, Ogrodowa/Cyraneczki i Osiedlowa/Cyraneczki – informuje Robert Widz. – W pierwszej kolejności zostanie wykonane nowe skrzyżowanie Wilanowska/Cyraneczki, które na 90% będzie rondem. Przebudowa skrzyżowania planowana jest na sierpień br. – dodaje.
Napisz komentarz
Komentarze