Reklama

Ostatnia szansa na dofinansowanie dla młodych

Ostatnia szansa na dofinansowanie dla młodych

Program dopłat do kredytów hipotecznych dla młodych powoli się kończy.  Ostatni nabór ruszy już 2 stycznia, ale przygotować się do złożenia wniosku można już dzisiaj. Podpowiadamy jak.

 

Program Mieszkanie dla Młodych ruszył w styczniu 2014 r. Jego celem jest pomoc młodym ludziom w zakupie pierwszego mieszkania lub domu. W przeciwieństwie do programu Rodzina na Swoim, można  żyć w związku partnerskim lub być singlem. MdM może zastąpić wkład własny albo go uzupełnić, zarówno przy zakupie nowego mieszkania, jak i z rynku wtórnego.

Wysokość dofinansowania zależy od sytuacji życiowej wnioskodawcy, jednak kryteria w ustawie z 2013 r. nie są zbyt wymagające, dlatego warto rozważyć złożenie wniosku, zwłaszcza że to ostatnia szansa.

Po pierwsze sprawdź zdolność kredytową

Następnie poszukaj nieruchomości. Powierzchnia mieszkania może wynosić maksymalnie 75 m2, ale dopłata liczona jest do powierzchni 50m2. Jeżeli mamy troje dzieci, to kryterium to powiększa się o dodatkowe 10m2. Maksymalna powierzchnia domu to z kolei 100m2, dla rodzin z trojgiem dzieci 110m2.

Nieruchomość musi spełniać także limity cen za metr kwadratowy. W IV kwartale 2017 r. dla gmin sąsiadujących z Warszawą, dla nieruchomości z rynku pierwotnego to 4 669,16 zł, a z wtórnego 3 820,22 zł.

Należy wybrać jeden z 14 banków, które biorą udział w programie.

– Kredyt powinien być zaciągnięty w polskich złotych, a minimalny okres jego spłaty to 15 lat. Kwota finansowania musi obejmować minimum 50% wartości nieruchomości. Jeśli kosztuje ona 200 000 zł, wysokość kredytu musi wynosić co najmniej 100 000 zł –  wyjaśnia w morizon.pl Mikołaj Baca z oddziału firmy Alex T. Great Finanse i Nieruchomości w Jaworznie.

Następnie zgromadź wymagane dokumenty

Czyli te, których banki żądają przy każdym kredycie hipotecznym (m.in. dokumentujące wysokość naszego dochodu, zależne od formy i miejsca zatrudnienia oraz dotyczące kredytowanej nieruchomości, zależne od miejsca i przedmiotu zakupu, np. odpis z księgi wieczystej, wycena nieruchomości.

Oprócz tego będą potrzebne dodatkowe dokumenty z uwagi na dopłatę, np. wniosek o dodatkowe wsparcie w formie spłaty części naszego kredytu, ale składany dopiero, gdy spełniamy warunki otrzymania dodatkowego wsparcia, dopiero po przeniesieniu już własności nieruchomości na nas).

– W mojej ocenie program MdM jest bardzo dobrą propozycją dla każdego, kto rozważa zakup nieruchomości. Kryteria programu można łatwo spełnić, a dopłata w wysokości od 30 do 100 tyś zł jest znacznym ułatwieniem w zakupie nieruchomości. Dlatego warto już teraz udać się do eksperta, sprawdzić swoją zdolność kredytową i rozpocząć poszukiwania nieruchomości. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to już ostatnia transza dopłat, zainteresowanie dofinansowaniem może być naprawdę ogromne – podsumowuje Mikołaj Baca dla morizon.pl.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama