Reklama

Załoga 50+

Załoga 50+

Z danych portalu Work Service wynika, że już niemal 63% pracodawców zatrudnia osoby powyżej 50-ego roku życia, a 27% pracodawców planuje je zatrudnić. To duża zmiana w ciągu ostatniej dekady.

 

Jeszcze niedawno osoby w tym wieku miały niemały problem, żeby znaleźć pracę. Czemu nagle stały się pożądaną grupą pracowników?

Do tej pory najbardziej rozchwytywanymi pracownikami byli ludzie młodzi. Wychowaliśmy jednak pokolenie obywateli jeżeli nie całego świata, to na pewno Europy. Nie mają oni żadnego problemu, żeby wyjechać z kraju, zwłaszcza, że wielu z nich nie założyło jeszcze rodziny. Znają języki, mają wielu znajomych za granicą, oczekują od pracy wyzwań, ale także konkretnych zarobków.

Z drugiej strony są nauczeni zmian, nie boją się ich. Wolą więc szukać i często zmieniać pracę. Z racji wieku nie mają także doświadczenia.

Pracodawcom brakuje więc młodych pracowników, a z drugiej strony wcale nie są zachwyceni osobami, które wciąż zmieniają pracę. Rynek jednak nie znosi próżni, a firmy potrzebują ludzi. Okazało się, że osoby 50+ to doskonali pracownicy.

– Widać wyraźnie, że rośnie zainteresowanie pracownikami 50+. Półtora roku temu takie osoby zatrudniało 76% firm. Teraz ten odsetek wynosi blisko 86%, co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych. Korzystają na tym obie strony – pracodawcy rekompensują sobie deficyty w innych grupach wiekowych, a pracownicy, którzy przekroczyli 50 lat, mają większe szanse na pracę niż jeszcze kilka lat temu. Widać to w danych GUS dotyczących bezrobocia (według metodologii BAEL). W II kw. 2015 roku w grupie 55-64 wynosiło ono 5,3%, a obecnie to już 4% – komentuje Andrzej Kubisiak, Dyrektor Zespołu Analiz z Work Service S.A.

To dobra wiadomość, chociażby ze względu na wciąż starzejące się społeczeństwo.

– Jeżeli spojrzymy na motywację pracodawców, którzy zatrudniają pracowników 50+, to najczęściej podawanym powodem jest ich duże doświadczenie zawodowe, na co wskazuje 32,1% badanych. Dla co piątej firmy decydujące jest ich zaangażowanie w realizację zadań. Co ważne dla przedsiębiorców to fakt, że starsi pracownicy rzadziej zmieniają pracę. Na ten powód wskazało 18,9% badanych. To pokazuje, że firmy wolą stabilną załogę. Warto również zauważyć, że nieco ponad 8% firm zatrudnia osoby 50+, bo nie może znaleźć młodszych pracowników – dodaje Andrzej Kubisiak.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama