Reklama

Niebieskie L-ki jeszcze nie teraz

Niebieskie L-ki jeszcze nie teraz

Miał być lepszy standard, ale nie ma chętnych. Chyba że za dużo wyższą kwotę niż na L-ki przeznaczono.

 

O tym przetargu pisaliśmy pod koniec listopada.

Ponieważ Zarząd Transportu Miejskiego określił prawie pięcioletni - od wiosny br do końca listopada 2022 r. – termin realizacji zamówienia, istniała szansa, że zgłosi się wielu chętnych. Podpisanie umowy na prawie 5 lat dawałoby szansę na amortyzację poniesionych kosztów, np. kupna lepszego taboru.

Nie jest bowiem dla żadnego pasażera tajemnicą, że tabor L-ek odbiega standardem od miejskich autobusów ZTM. Wiele z autobusów oznaczonych „L”  nie jest nawet częściowo niskopodłogowa, wiele z nich jest natomiast mocno zużytych.

Dlatego ZTM w przetargu określił parametry techniczne autobusów. Nasze przyszłe L-ki m.in. miały być co najmniej częściowo niskopodłogowe, w miarę nowe, czyli wyprodukowane po 2011 r., diesle, ale spełniające normy EURO V (EURO IV punktowane) oraz oczywiście niebieskie, zgodne z obowiązującym od niedawna schematem barw ZTM Warszawa dla pojazdów linii typu L.

ZTM zamierzał przeznaczyć ponad 26,5 mln zł na L-ki łączące gminę Piaseczno z Warszawą. Jednak jedyna oferta, która wpłynęła (firma POLONUS) opiewała na prawie 37 mln zł. W dodatku spełniała raczej te minimalne wymogi.

W ofercie znalazły się autobusy Iveco, holenderskiego VDL i ukraińskiego ZAZ, wszystkie wyprodukowane w 2011 r., żaden całkowicie niskopodłogowy. Wszystkie natomiast byłyby klimatyzowane, chociaż żaden nie byłby wyposażony w zewnętrzne wyświetlacze. Ukraińskie ZAZ-y natomiast spełniałyby normę emisji spalin EURO VI.

Z powodu wyższej niż planowana kwoty ZTM unieważnił przetarg.

– W związku z faktem, iż zamawiający nie ma możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, konieczne stało się unieważnienie postępowania – mówi nam Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM. – Ogłosimy ponowny przetarg i liczymy, że tym razem uda nam się go rozstrzygnąć. O kwocie przeznaczonej na realizację zamówienia nie możemy mówić przed otwarciem ofert. Umowa Stalko już wygasła. Zgodnie z prawem robimy "przedłużki", czyli zlecamy teraz usługi z wolnej ręki do momentu rozstrzygnięcia przetargu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama