Reklama

Amputowana empatia, czyli rzecz o frekwencji wyborczej

Amputowana empatia, czyli rzecz o frekwencji wyborczej

Bardzo proszę, by nikt nie wciskał nam, Polakom, że słaba frekwencja podczas wyborów prezydenckich jest naszą winą.


Niestety, spychanie odpowiedzialności na nas stało się powszechne i nikt tego już nie widzi, ani nie analizuje. Ba, tę krzywdzącą bzdurę powielają nawet niektórzy tzw. społeczni dziennikarze. „A może trzeba wzmocnić zajęcia z wychowania obywatelskiego” – z naiwną troską spytała redaktorka radiowej Trójki dzień po I turze wyborów, mając na myśli nasze „niedojrzałe” do demokracji społeczeństwo. Pytanie dobre, zły kierunek. Trzeba skierować je w inną stronę i zadać je po prostu politykom. To ich czas zmusić do odrobienia lekcji z wychowania obywatelskiego. To politycy wszystkich ugrupowań ponoszą odpowiedzialność za niską frekwencję. Nikt inny!
Uświadommy sobie wreszcie: jeśli ktokolwiek psuje nasze państwo, to na pewno nie są to obywatele. Kto zatem bardziej dojrzał do tworzenia społeczeństwa obywatelskiego? Czy w ogóle wolne wybory traktowane są jako naturalny składnik demokracji? Co kto wie na ten temat? Tak z ręką na sercu? Niewiele osób. Para idzie w inną stronę – w przejęcie stołków. A nas bezwzględnie wykorzystuje się do tego: w kampanii wyborczej gra się na czułych instrumentach społecznych – takich jak – emigracja młodych. Ile się już wszyscy naspierali i nakrzyczeli na ten temat. I co? Są efekty? A czy ktoś się poważnie zmartwił o pracę dla pokolenia 50+? A czy jakiś polityk wziął na siebie odpowiedzialność za jakiekolwiek obietnice – te spełnione i niespełnione? Na palcach ręki zliczyć. Jaka może być reakcja? Ludzie machają ręką i nie idą na wybory – przecież będzie tak samo.
Czy jakiś polityk komuś naprawdę współczuł, że nie może się dostać do lekarza, że wszyscy go opuścili w biedzie i samotności, że dzieci nie mają równych szans? Nie, bo polityk nie ma uczuć – ma w głowie jedno: władza, władza… i jak mantrę powtarza to przed zaśnięciem.
Politycy nie mają uczuć. Czy ktoś im amputował empatię? Takie niestety robicie wrażenie. Oschłych, spiętych i oddalonych lata świetlne od ludzkich kłopotów codzienności.
Może są wśród was wyjątki. Ale, niestety – my ich nie widzimy, nie widzimy tych dobrych ludzi, którzy codziennie pochylają się nad sprawami innych. Giną w zalewie brutalnych słów i czynów silnych polityków, którzy przebijają się za wszelką cenę do naszej świadomości.
Czas, drodzy politycy, wyrzucić szabelki i stępić zęby, którymi odgryzacie sobie żyły w różnych telewizjach podczas pseudodyskusji. My na to patrzymy. My to widzimy. Dość. Mamy dość. Wyjdźcie ze swoich wypasionych fur i pogadajcie z ludźmi. Z prasą przecież nie chcecie rozmawiać. Pozwalacie tylko na to wtedy, gdy macie interes do załatwienia. A kiedy dziennikarz, który jest łącznikiem między wami a narodem, chce was przycisnąć do muru, opędzacie się od niego jak od tłustej muchy. Mamy dość tego, że nie wypełniacie swoich obowiązków informowania nas z rzetelnością i uczciwością o różnych newralgicznych sprawach. Nie jesteśmy naiwni. Łakniemy trochę więcej ludzkiej przyzwoitości. Jeśli jej oddech poczujemy, to do wyborów chodzić będziemy masowo. Bo nam nie amputowano ani inteligencji społecznej, ani wrażliwości.
Oda Maxima


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama