Reklama

Sparaliżuje nas?

Sparaliżuje nas?

Planowana rozbudowa Auchan budzi wiele kontrowersji, głównie komunikacyjnych. Więcej klientów galerii, wraz z zainwestowaniem terenów po drugiej stronie Geodetów, po dawnym Eko–Mysiadło w Lesznowoli, może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego całego rejonu. Może, ale nie musi.

– Za rok Auchan będzie obchodzić swoje 20 urodziny w Piasecznie. To dobry czas na zmiany – mówił na niedawnym spotkaniu w gminie Francois Garin, dyrektor działu promocji. W ramach tych zmian obok znanego nam marketu, na miejscu dzisiejszego Leroy Merlin, ma powstać ogromna galeria handlowa, ze sklepami, gastronomią, strefą relaksu i kinem. Pod ziemią ma zostać ulokowany dodatkowy parking. Planuje się nowe drogi, inwestycje – często w porozumieniu z jednostkami samorządu terytorialnego – mające na celu dopasować obiekt i przyległy teren do potrzeb (także komunikacyjnych) nowych klientów.

Wyzwania i udogodnienia

Zarówno obecni ze strony gminy radni na czele z burmistrzem Zdzisławem Lisem, jak też przedstawiciele Auchan podkreślali, że są świadomi wyzwań, jakie może powodować sama inwestycja, oraz komplikacji podczas modernizacji okolicznych rozwiązań komunikacyjnych.
– Każda ingerencja w ustalony porządek budzi pewien niepokój – mówił burmistrz, przy czym podkreślał, że zadaniem gminy jest neutralizowanie uciążliwości, które mogą się pojawić.
Oczywiście, uciążliwości są „po coś” – w tym przypadku po nową galerię, z naprawdę ciekawą architekturą, przyjazną rowerzystom (ścieżki rowerowe na terenie nieruchomości pod sam obiekt i kryty garaż na rowery) jak też niepełnosprawnym. Nowościami i ciekawostkami są proponowane elektroniczne opaski dla najmłodszych, dzięki którym będzie można znaleźć zagubiona pociechę, oraz miejsce przeznaczone na potrzeby gminy. Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkańcom łatwiej będzie komunikować się z urzędem i załatwiać sprawy administracyjne, niejako „przy okazji” zakupów. Kwestią otwartą na rozmowy z gminą pozostaje też nazwa galerii, choć trudno spodziewać się, aby udało się znaleźć lepszą niż „Galeria Piaseczno”.

Wąskie gardła

Skrzyżowanie Energetycznej i Geodetów, wyjazd z Geodetów na Puławską przy jednoczesnym włączeniu się do ruchu klientów marketu, w perspektywie także galerii czy sama Puławska na odcinku od Energetycznej w stronę Piaseczna – to trzy poważne „wąskie gardła” w okolicy, którymi trzeba się pilnie zająć. Zwłaszcza, że rozbudowa centrów handlowych po obu stronach Geodetów może potencjalnie sparaliżować cały Józefosław i Julianów, próbujący wydostać się do pracy. Co na to władze i inwestor?
Burmistrz zapewnia, że po planowanych inwestycjach, które – co ważne – mają się zakończyć jeszcze przed rozbudową galerii, mieszkańcy otrzymają kilka ciekawych alternatyw, które rozłożą ruch w okolicy. Po pierwsze, zmodernizowana Energetyczna, która obecnie nie jest dociążona komunikacyjnie. Po drugie, przebudowana Geodetów z dwoma pasami na wprost i dwoma do skrętu na Warszawę. Po trzecie, na terenie po Eko-Mysiadło ma powstać nowy węzeł z Puławską. Po czwarte w końcu, po dokończeniu przez samorządy budowy Cyraneczki i jej połączeniu z Kuropatwy, będzie to kolejna alternatywa wyjazdu na Warszawę. Zawsze zostanie też Jagielska.

Ponad 20 milionów od Auchan

Planowana jest przebudowa, ewentualnie gruntowny remont, całej ulicy Geodetów – od Julianowskiej aż do Puławskiej. Pierwszą zmianą ma być skrzyżowanie z Energetyczną – zależnie od wyników konsultacji z mieszkańcami, ma to być bądź szerokie skrzyżowanie ze światłami, bądź tzw. rondo turbinowe. Dalej w dużej mierze Geodetów będzie wyglądać podobnie, będzie po jednym pasie ruchu w każdą stronę, poprawi się za to bezpieczeństwo – już od Julianowskiej pobocza będą sprzyjały pieszym i rowerzystom. Prawdziwa rewolucja zaczyna się przed wjazdem do Auchan – nowe pasy od strony Lesznowoli, by-passy dla mieszkańców, którzy będą jechali na wprost do Mysiadła czy do Warszawy, sygnalizacja świetlna. Grunty da sąsiednia gmina, Auchan wyłoży tu 3 miliony złotych, gmina Piaseczno, korzystając z okazji, wybuduje też brakującą kanalizację.
Inwestorzy galerii wyłożą również kilkanaście milionów na rozbudowę ulicy Energetycznej. Od ronda przy Fashion House do nowego ronda przy Rubinowej ulica będzie miała po dwa pasy w każdym kierunku. Projekt i realizacja w całości po stronie Auchan, koszt – bagatela 13 milionów złotych – bierze się z podziemnej infrastruktury energetycznej, którą trzeba przebudować. „Tylko” 2,5 miliona pochłonie gruntowny remont nawierzchni, chodników i oświetlenia Energetycznej na odcinku od Rubinowej do skrzyżowania bądź ronda z Geodetów.
Dodatkowo około 4 milionów złotych spółka przeznaczy na wskazane przez gminę inwestycje infrastrukturalne w rejonie. Na własny koszt chce też wybudować nową drogę od ronda przy Fashion House, przez tereny szkoły policji na tyły galerii, jako wjazd i wyjazd z garażu podziemnego dla klientów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama