Reklama

Piaseczno dwucyfrowo

Piaseczno dwucyfrowo

W przeprowadzonym w minioną niedzielę referendum padł rekord najniższej frekwencji – 7,80% w skali kraju. W gminie Piaseczno frekwencja osiągnęła jeden z wyższych wyników w Polsce – ponad 10%.

Podobnie jak we wszystkich wyborach – prezydenckich, parlamentarnych czy samorządowych – zarówno gmina jak i powiat Piaseczno osiągają nieco wyższe wskaźniki frekwencji niż średnia krajowa. Tak było i tym razem – przy frekwencji 7,80% w Polsce, w powiecie uzyskaliśmy 9,25% a w gminie Piaseczno 10,11%. Minimalnie różnią się też wyniki głosowania nad poszczególnymi pytaniami.

Za wprowadzeniem okręgów jednomandatowych w wyborach do parlamentu w kraju opowiedziało się 78,75% wyborców. W powiecie piaseczyńskim było to 75,32% zaś w gminie Piaseczno tylko 74,57%. Piaseczno było za to bardziej chętne dokonać zmian w systemie finansowania partii politycznych – 21,06% wyborców w gminie Piaseczno, 20,58% w powiecie i tylko 17,37% w skali kraju opowiedziało się za tym postulatem. Zastanawiające są za to wyniki ostatniego pytania, o rozstrzyganie wątpliwości podatkowych na korzyść podatnika. Przeciwko takiemu rozwiązaniu (czyli de facto na swoją niekorzyść) opowiedziało się 5,49% mieszkańców kraju, 4,31% mieszkańców powiatu i 3,48 w gminie Piaseczno.

Państwowa Komisja Wyborcza donosiła o przypadkach komisji, w których nie pojawił się ani jeden wyborca. Wyniki niedzielnego referendum są w zgodnej opinii ekspertów porażką demokracji jako takiej, są też finansową klapą całego przedsięwzięcia. Tyle czasu, dyskusji, debat, zdjęć i tekstów na temat jednomandatowych okręgów wyborczych – i wszystko to okazało się interesować mniej niż 10% Polaków. Ba, nawet wśród nich mniej niż 80% opowiedziało się za zmianą systemu wyborczego, choć trudno stwierdzić, na ile przy tak małej frekwencji są to wyniki wiarygodne.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama