Reklama

Usuń azbest, gmina zapłaci

Usuń azbest, gmina zapłaci

Autor: fot. Wikimedia

Samorząd gminy Konstancin-Jeziorna zachęca mieszkańców, by usuwali szkodliwy azbest ze swoich posesji. Oferuje pełen zwrot kosztów z tego tytułu.


Mimo że już od wielu lat mówi się o szkodliwości azbestu dla zdrowia, wciąż widzimy wiele domów, których dachy są pokryte płytami z niebezpiecznego materiału. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, samorządy realizują programy, w ramach których możemy otrzymać zwrot kosztów demontażu i wywozu azbestowych płyt. W Konstancinie taki program trwa od 2003 r. Właściciele posesji, na których występuje szkodliwy eternit, mogą liczyć na zwrot 100% kosztów związanych z demontażem, odbiorem transportem i utylizacją szkodliwych materiałów. Jedynym wydatkiem, który pozostanie w gestii mieszkańców, jest wykonanie nowego dachu.

O zwrot kosztów mogą ubiegać się osoby fizyczne, w tym także wspólnoty mieszkaniowe. Aby skorzystać z programu, należy złożyć w Urzędzie Gminy stosowny wniosek (wzory dokumentów dostępne są tutaj). Warunkiem koniecznym jest posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, z której chcemy usunąć azbest. Co istotne, środki mogą uzyskać osoby nieprowadzące działalności gospodarczej.

Wnioski o zwrot kosztów usunięcia szkodliwych materiałów można składać przez cały rok. W ubiegłym roku z programu skorzystało 48 osób, udało się usunąć ponad 125 ton eternitu.

Czytaj również: Dotacje czekają na NGO


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama