Drogowcy zdążą jednak oddać do użytku brakujący odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy jesienią. W tunelu na trasie S2 będzie od razu funkcjonował odcinkowy pomiar prędkości.
W piątek 17 grudnia wieczorem warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że WINB wydał decyzję o pozwoleniu na użytkowanie ursynowskiego odcinka trasy S2. Pozostało już tylko uzyskanie decyzji Wojewody Mazowieckiego. Dokumenty zostaną najprawdopodobniej podpisane w poniedziałek 20 grudnia rano. Wiceminister infrastruktury Rafał Weber poinformował „Gazetę Wyborczą”, że uroczyste otwarcie odcinka planowane jest na godz. 11.30 20 grudnia. Kierowcy będą mogli przejechać brakującym odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy około południa.
Oznacza to, że GDDKiA uda się dotrzymać obietnicy, że tunel na Ursynowie zostanie oddany do użytku…jesienią bieżącego roku. Ta kalendarzowa kończy się bowiem w najbliższy wtorek.
Odcinkowy pomiar prędkości
Liczący 2335 m tunel pod Ursynowem będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Ma w nim obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h. Oczywiście istnieją obawy, że wielu kierowców ograniczenie to by ignorowało. Wobec tego GDDKiA zabiegała o zainstalowanie tam odcinkowego pomiaru prędkości. Wydłużenie czasu na oddanie do użytku tunelu i całego odcinka POW między węzłami Puławska i Przyczółkowa sprawiło, że ostatecznie Główny Inspektorat Transportu Drogowego zdążył zainstalować system 12 kamer na jedniach w obu kierunkach. Kontrola prędkości będzie działała już od momentu dopuszczenia ruchu samochodowego.
Będą mniejsze korki w drodze do Warszawy
Otwarcie dla ruchu ursynowskiego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy miało nastąpić już rok temu. Od grudnia 2020 roku działa fragment S2 od węzła Przyczółkowa do węzła Lubelska, czego efektem są ogromne korki z którymi borykają się kierowcy dojeżdżający do i z Warszawy ulica Przyczółkową. Nie lepiej sytuacja wygląda przy węźle Puławska. Zamknięta całkowicie dla ruchu w październiku 2020 r. zawrotka sprowadziła cały ruch z obwodnicy na rondo pod wiaduktem, czego efektem były zarówno korki przy zjeździe z ekspresówki, jak i na ul. Puławskiej. Po oddaniu do użytku brakującego fragmentu obwodnicy sytuacja na obu drogach prowadzących z naszego powiatu do Warszawy powinna ulec znaczącej poprawie.
Budowa 4,6 km trasy S2 od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa kosztowała blisko miliard złotych. Łącznie budowa 18,6 km POW od Puławskiej niemal do Traktu Lubelskiego, wraz z budową tunelu pod Ursynowem i nowego mostu, kosztowała 2 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze