Choć mało kto się tego spodziewał, burmistrz Kazimierz Jańczuk pojawił się podczas zorganizowanej niedawno przez rowerowych aktywistów kolejnej edycji Konstancińskiej Masy Krytycznej. Burmistrz przejechał z licząca kilkadziesiąt osób grupą całą trasę – od ratusza do Bielawy. W rozmowach z rowerzystami podkreślał, że sam również często jeździ na rowerze i jest zwolennikiem korzystania z takiego środka transportu. Wspólny przejazd podobał mu się na tyle, że wyraził chęć wzięcia udziału w kolejnym, jeszcze w tym roku, na przykład we wrześniu.
Kolejne projekty
Jednocześnie w tym samym czasie przedstawił radzie miejskiej propozycje zmian budżetowych, obejmujących między innymi zdjęcie środków z dwóch zadań związanych z rozbudową infrastruktury rowerowej. Całość zaplanowanych środków, czyli 80 tys. złotych, została zdjęta z zadania polegającego na zaprojektowaniu drogi dla rowerów i ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Bielawskiej. Powodem jest nieudany przetarg na to zadanie. Jedyna złożona w nim oferta opiewała na kwotę blisko 165 tys. zł, czyli dwukrotnie wyższej od zakładanego budżetu. Był to jednak jedyny przetarg ogłoszony na to zadanie. Kazimierz Jańczuk wyjaśnił, że ścieżka ta została włączona do opracowania dokumentacji dla całego kwartału ulic Bielawskiej, Warszawskiej i Mirkowskiej. Przetarg na to zadanie został właśnie ogłoszony.
Bezpieczeństwo uczniów priorytetowe
O połowę (350 tys. zł) został też zmniejszony budżet na projekt i budowę ścieżek rowerowych przy gminnych szkołach.
– Część płatności wynikająca z realizacji powyższych zadań została przeniesiona na 2023 rok. Z uwagi na obszerny zakres opracowana, prace projektowe wraz z uzyskaniem zgody organu administracji architektoniczno-budowlanej zostaną zakończone w roku przyszłym – czytamy w uzasadnieniu uchwały.
Pieniądze na to zadanie zostały decyzją radnych przesunięte z Konstancińskiego Roweru Miejskiego podczas sesji budżetowej w grudniu 2021 r. Dodatkowe 300 tys. złotych miało zapewnić zrealizowanie niezbędnej infrastruktury rowerowej w sąsiedztwie szkół. Ma to poprawić bezpieczeństwo uczniów, a co za tym idzie, zachęcić większą liczbę osób do wyboru roweru czy hulajnogi jako środka transportu, którym można dotrzeć do szkoły.
Podczas kwietniowej sesji burmistrz podkreślił, że wokół szkół w Opaczy i Słomczynie, ze względu na sąsiedztwo ruchliwych dróg wojewódzkich, w ogóle nie planuje budowy ścieżek rowerowych. Infrastruktura wokół „Piątki” i „Jedynki” została uzależniona od inwestycji drogowych powiatu (ul. Chylicka) oraz MZDW (DW721).
Jedyna szkoła, która może liczyć w najbliższym czasie na infrastrukturę rowerową, to szkoła przy ul. Żeromskiego.
– W kwestii ścieżek i infrastruktury rowerowej przy SP nr 2 odbyło się kilka wizji lokalnych w rejonie szkoły i w efekcie w najbliższym czasie ogłosimy przetarg na oznakowanie i budowę ścieżek w kwartale wokół tej szkoły – zapowiedział burmistrz.
Napisz komentarz
Komentarze