Reklama

Piaseczno. Nowa aplikacja, stary problem z windami i wandalami

Sprawny Peron to nowa aplikacja do szybkiego zgłaszania usterek na kolei. Czy dzięki niej poprawi się funkcjonowanie wiecznie niesprawnych wind na piaseczyńskim dworcu?
Piaseczno. Nowa aplikacja, stary problem z windami i wandalami

Autor: Anna Żuber

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania nieprawidłowości na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji. 

Za pośrednictwem aplikacji zgłaszać można informacje o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami, których zarządcą są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Aplikację Sprawny Peron jest bezpłatna i można ją pobrać z Google Play lub Apple Store.

Jak zgłosić usterkę?

W przypadku zauważenia usterki, należy uruchomić aplikację i wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu. W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Jeśli chcemy,  możemy szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.

Czas pokaże, czy nowa aplikacja pomoże usprawnić działanie wind na piaseczyńskim dworcu PKP. Te sprawiają problemy od nowości. Nie działały przez kilkanaście miesięcy od wybudowania, a po uruchomieniu regularnie okazywało się, że są niesprawne, co irytowało pasażerów. Ich ciągła niedyspozycja była utrudnieniem szczególnie dla osób mających trudności z poruszaniem się oraz pasażerów przemieszczających się z dużymi bagażami, którzy przecież nierzadko korzystają z tej formy transportu.

Awarie przez wandali

Jak informuje biuro prasowe PKP PLK, tydzień temu windy przeszły okresowe badania. - Mieszkańcy i podróżni na stacji w Piasecznie mogą korzystać z wind oraz dostępnych pochylni – informuje Karol Jakubowski z PKP PLK i podkreśla, że najczęściej awarie wind na stacji w Piasecznie są skutkiem dewastacji. – W ostatnich miesiącach wandale wyrwali m.in. panel sterowania w kabinie, zdewastowali drzwi, uszkodzili falownik oraz rolkę - elementy odpowiedzialne za działanie drzwi. Wyłączenie wind z użytkowania, w celu ich naprawy, trwało w sumie ponad 1,5 miesiąca – tłumaczy Jakubowski. – Dla porównania, awaria drzwi spowodowana śniegiem w prowadnicach, wywołana intensywnymi opadami w grudniu trwała 2 dni. Każda taka sytuacja to utrudnienia dla osób starszych, z ograniczoną mobilnością i matek z małymi dziećmi. Urządzenia instalowane na stacjach i przystankach mają pomagać w wygodnym i bezpiecznym dotarciu na perony i pociągu. Dlatego apelujemy, aby każdy, kto jest świadkiem wandalizmu informował o tym służby - Straży Ochrony Kolei i policję. 

Usterki zgłaszać można też na numery kontaktowe znajdujące się zarówno w środku, jak i na zewnątrz wind. 

Czytaj też: Konstancin-Jeziorna. Brutalny atak na "Grappie" (przegladpiaseczynski.pl)

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Zbyszko 27.02.2023 07:45
Do czego służy więc monitoring w Piasecznie? Skoro jest problem z dewastacjami i koszy ich naprawy są wysokie PKP powinno zainwestować w lepszy system monitoringu. Czy przez te lata zatrzymano kogokolwiek i posunięto do odpowiedzialności? Kurcze, mamy XXI wiek!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Młody mieszkaniec 26.02.2023 20:24
PKP Piaseczno to po zmroku bardzo niebezpieczna okolica. Szczególnie w weekendy - nie ma żywego ducha. Wielokrotnie na grupach ludzie skarżyli się na podejrzane osoby kręcące się tam i zaczepiające innych. Może warto gdyby Gmina Piaseczno dysponująca wolnymi lokalami na dworcu, pomyślała nad dofinansowaniem posterunku policyjnego zamiast dotować nierobów ze straży wiejskiej i wyrzucać pieniądze w błoto na takieś mobilne pojazdy, drony etc. Zaopatrzyli panów w zabawki, a panowie nawet ich nie wykorzystują... Czy badali już panowie pobrane próbki popiołu w swoim mobilnym laboratorium? A tak przy okazji, może warto byłoby zadbać o to, aby WC zlokalizowane na dworcu PKP było wyposażone w podstawowe środki higieny takie jak mydło, czy środek do dezynfekcji rąk. Na dworcu przebywa wiele osób bezdomnych, a zdaję się, że jeszcze do niedawna mieliśmy do czynienia z rygorystycznymi zasadami związanymi z pandemią... W Warszawie nie ma z tym problemu chociażby na stacjach metra. Tutaj jeden dworzec, a sto lat za...

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama