PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania nieprawidłowości na stacjach i przystankach. To dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji.
Za pośrednictwem aplikacji zgłaszać można informacje o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami, których zarządcą są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Aplikację Sprawny Peron jest bezpłatna i można ją pobrać z Google Play lub Apple Store.
Jak zgłosić usterkę?
W przypadku zauważenia usterki, należy uruchomić aplikację i wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu. W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Jeśli chcemy, możemy szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”.
Czas pokaże, czy nowa aplikacja pomoże usprawnić działanie wind na piaseczyńskim dworcu PKP. Te sprawiają problemy od nowości. Nie działały przez kilkanaście miesięcy od wybudowania, a po uruchomieniu regularnie okazywało się, że są niesprawne, co irytowało pasażerów. Ich ciągła niedyspozycja była utrudnieniem szczególnie dla osób mających trudności z poruszaniem się oraz pasażerów przemieszczających się z dużymi bagażami, którzy przecież nierzadko korzystają z tej formy transportu.
Awarie przez wandali
Jak informuje biuro prasowe PKP PLK, tydzień temu windy przeszły okresowe badania. - Mieszkańcy i podróżni na stacji w Piasecznie mogą korzystać z wind oraz dostępnych pochylni – informuje Karol Jakubowski z PKP PLK i podkreśla, że najczęściej awarie wind na stacji w Piasecznie są skutkiem dewastacji. – W ostatnich miesiącach wandale wyrwali m.in. panel sterowania w kabinie, zdewastowali drzwi, uszkodzili falownik oraz rolkę - elementy odpowiedzialne za działanie drzwi. Wyłączenie wind z użytkowania, w celu ich naprawy, trwało w sumie ponad 1,5 miesiąca – tłumaczy Jakubowski. – Dla porównania, awaria drzwi spowodowana śniegiem w prowadnicach, wywołana intensywnymi opadami w grudniu trwała 2 dni. Każda taka sytuacja to utrudnienia dla osób starszych, z ograniczoną mobilnością i matek z małymi dziećmi. Urządzenia instalowane na stacjach i przystankach mają pomagać w wygodnym i bezpiecznym dotarciu na perony i pociągu. Dlatego apelujemy, aby każdy, kto jest świadkiem wandalizmu informował o tym służby - Straży Ochrony Kolei i policję.
Usterki zgłaszać można też na numery kontaktowe znajdujące się zarówno w środku, jak i na zewnątrz wind.
Napisz komentarz
Komentarze