Gmina ogłosiła właśnie przetarg na realizację najdroższej zaplanowanej w tegorocznym budżecie inwestycji drogowej. Chodzi o budowę drogi, na którą lesznowolski samorząd otrzymał dotację z Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Kiedy wiosną ubiegłego roku opublikowana została informacja o tym, że Lesznowola tym razem dostanie dofinansowanie na budowę ulicy Sadowej, nie brakowało głosów krytyki. Wielu mieszkańców nie mogło zrozumieć, dlaczego gmina zgłosiła do rządowego programu ślepą ulicę prowadzącą do pojedynczych domów, podczas gdy nie ma pieniędzy na realizację bardzo ważnych, obciążonych ogromnym ruchem dróg. Zwłaszcza że podobną dyskusję wywołało już wcześniejsze zgłoszenie do rządowego programu ulicy Wąskiej w Woli Mrokowskiej.
Ulica Sadowa miała jednak prowadzić do planowanego targowiska a dodatkowo pozwolić na utworzenie miejsc parkingowych oraz zatoki autobusowej w sąsiedztwie przystanku kolejowego. Jesienią 2022 roku okazało się, że plany budowy gminnego targowiska przy ul. Sadowej są już nieaktualne. Mimo że w 2020 roku inwestycja ta trafiła na listę beneficjentów programu „Mój Rynek” i gmina miała otrzymać na realizację 1 mln zł. Powód? Brak środków na obie inwestycje. Wygrała ta z wyższą dotacją oraz istotna ze względu na kwestie transportowe.
W ubiegłym tygodniu gmina ogłosiła przetarg na budowę ulicy Sadowej. Oferty można składać do 15 marca. Ich wysokość może mieć kluczowe znaczenie. Założony na tę inwestycję budżet wynosi 4,82 mln zł. Z Polskiego Ładu Lesznowola ma otrzymać blisko 4,58 mln zł. Jeśli oferty będą znacząco wyższe, gmina będzie musiała szukać dodatkowych środków w swoim budżecie.
Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć, są szanse, że już po wakacjach w sąsiedztwie przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Krasickiego powstanie zatoka autobusowa a wraz z nią 78 miejsc parkingowych plus 4 dla osób z niepełnosprawnościami. Oprócz tego zaplanowano również wiatę na kilkanaście rowerów. Ulica Sadowa ma zostać wyłożona kostką, podobnie jak biegnący wzdłuż niej ciąg pieszo-rowerowy, zyska odwodnienie i oświetlenie. Na przeciwległym do ul. Krasickiego krańcu nadal będzie ulicą ślepą, ale zgodnie z wcześniejszym planem ma zostać połączona z istniejącą odnogą ulicy Kieleckiej. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 170 dni od podpisania umowy.
Napisz komentarz
Komentarze