Reklama

Presja ma sens? Zawieszone spotkania ws. budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Już po pierwszym spotkaniu informacyjnym z mieszkańcami na temat projektowanych wariantów budowy tzw. dużej obwodnicy Warszawy (OAW), GDDKiA odwołała kolejne spotkania i zapowiedziała dalsze analizy. Jednak nadal zbierane są uwagi.
Presja ma sens? Zawieszone spotkania ws. budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
Mieszkańcy są przeciwni planom budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Źródło: pl.freepik.com

Przed miesiącem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała serię spotkań informacyjnych dla mieszkańców na temat przygotowanych wariantów budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej na odcinku od DK92 w sąsiedztwie Soczaczewa do trasy S7 w okolicach Tarczyna. Do zaplanowanych na pierwszą połowę marca spotkań z projektantami natychmiast zaczęli się przygotowywać zaniepokojeni planami budowy autostrady w swojej okolicy, w tym również przez tereny cenne przyrodniczo. Nowa droga budzi zainteresowanie również samorządów, które dotknąć może ruch, który przejmą z autostrady biegnące przez ich teren drogi.

Proponowane warianty przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej 

Jedno spotkanie, ale skuteczne

Spotkanie w Tarczynie, zaplanowane na 8 marca, jednak się nie odbędzie. Podobnie jak siedem innych, o których zawieszeniu GDDKiA poinformowała 3 marca – dzień po pierwszym spotkaniu, w Wiskitkach. Na które przyszło kilkaset osób, w tym reprezentanci lokalnych władz. Zdecydowany opór wobec pomysłów projektantów oraz przedstawiane argumenty sprawiły, że projektant zdecydował się na wykonanie dodatkowych analiz.

- W wyniku dotychczas przeprowadzonej serii spotkań informacyjnych, które dotyczyły wstępnych prac koncepcyjnych dla planowanej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW), podjęliśmy decyzję o ich czasowym zawieszeniu. Terminy kolejnych spotkań informacyjnych ustalimy, po przeprowadzeniu stosownych analiz i możliwych rozwiązań, uwzględniających dotychczas podniesione argumenty merytoryczne i oczekiwania społeczne – czytamy w komunikacie. - Dotychczasowe spotkania informacyjne pokazały nam potrzebę przeprowadzenia dodatkowych, wieloaspektowych analiz. Dotyczyć one będą m.in. kwestii środowiskowych, społecznych oraz optymalnych powiązań komunikacyjnych, uwzględniających lokalne potrzeby i plany pozostałych inwestorów. Bierzemy przy tym pod uwagę szczególny charakter tej części Mazowsza oraz potencjalną skalę oddziaływania planowanych inwestycji – zapewniają.

„Lepiej nie tracić czujności”

Jednak ani w komunikacie GDDKiA, ani firmy Trakt, nie ma mowy o tym, by zostało zawieszone również zbieranie formularzy z uwagami. 

Materiały informacyjne, w tym rysunki z wariantami przebiegu OAW, są dostępne od 10 lutego na stronie: www.trakt.eu/oaw-dk92-s7. Znajdziemy tam również formularze opinii, które można składać do 28 marca 2023 r. (decyduje data wpływu). Formularze można przesyłać na adres biura projektowego drogą mailową (skan lub zdjęcie obu stron formularza) na adres: [email protected] lub pocztą tradycyjną: TRAKT Sp. z o.o. Sp.k., ul. Jesionowa 9a, 40-159 Katowice.

Część mieszkańców zainteresowanych przebiegiem trasy nie kryje zadowolenia z efektów spotkania i nakłonienia projektantów do dalszej pracy nad wariantami budowy drogi, ale są i tacy, których zawieszenie spotkań niepokoi.

- Uwagi nadal można wysyłać i ja bym zachęcał, żeby to robić. Spotkania mogą zaproponować na ostatnią chwilę, np. w okresie wakacyjnym, czy w okolicach majówki, kiedy udział mieszkańców będzie niewielki – zauważa jeden z mieszkańców gminy Tarczyn. – Zresztą, spotkanie w Tarczynie i kilka innych również zaproponowane zostało w okolicach południa w środku tygodnia, czyli wtedy, kiedy większość ludzi jest w pracy. 

Czytaj także: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ppp 06.03.2023 14:05
s2 się korkuje. na już potrzebna jest następna droga, żeby odciążyć obecne.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama