Reklama

Komunikacja do Piaseczna coraz bardziej przyjazna środowisku?

Piaseczno. Miasto przygotowuje infrastrukturę, która pozwoli na włączenie autobusów elektrycznych do stałej obsługi niektórych linii. Póki co tylko od czasu do czasu mieszkańców wożą autobusy zeroemisyjne i hybrydowe, ale mieszkańcy mogą korzystać z innych, mniej zanieczyszczających środowisko przejazdów.
Komunikacja do Piaseczna coraz bardziej przyjazna środowisku?

Ja poinformował Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w ubiegłym roku w całej aglomeracji warszawskiej pojazdami WTP, czyli autobusami, tramwajami, pociągami metra i Szybkiej Kolei Miejskiej oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej w ramach wspólnego biletu wykonano blisko miliard przejazdów (955 796 344). Co ciekawe, w 2023 roku najwięcej biletów metropolitalnych, czyli z dopłatą samorządu, kupili mieszkańcy Piaseczna - 49 542 sztuk, podczas gdy w 2022 roku byli to legionowianie (48 708). Zdaniem ZTM-u to efekt uruchomienia linii SKM S4 i S40 do i z Piaseczna.

ZTM chwali się też nowoczesnym i cały czas uzupełnianym eko pojazdami taborem. Jak często pojazdy zero i niskoemisyjne wożą mieszkańców gminy?

Niskoemisyjne „elki” 

–  Autobusy zeroemisyjne są okresowo wykorzystywane na linii 709. Czasami pojawiają się również pojazdy o napędzie hybrydowym. Nie jest to jednak stałe cykliczne wykorzystanie tego typu floty na naszych liniach – informuje Joanna Ferlian-Tchórzewska, rzeczniczka piaseczyńskiego magistratu. – Autobusy elektryczne pojawiają się w czasami w godzinach szczytu, nie są jednak ujęte w stałym planie obsady dla tej linii. Z kolei linie L obsługiwane są pojazdami z napędami klasy EURO 5 i EURO 6. To silniki niskoemisyjne. W szczególnych przypadkach awaryjnych wykorzystywane są pojazdy niecertyfikowane z napędem klasy EURO 4. Nadzór techniczny nad stanem floty obsługującej nasze linie prowadzi Nadzór Ruchu ZTM – dodaje Joanna Ferlian-Tchórzewska.

Urząd podkreśla, że przygotowuje infrastrukturę, która pozwoli na włączenie autobusów elektrycznych do stałej obsługi niektórych linii. – Na planowanej pętli autobusowej przy nowym basenie miejskim zaprojektowaliśmy ładowarki elektryczne, chcemy też zapewnić możliwość ładowania autobusów elektrycznych na projektowanej przez Starostę Powiatowego nowej pętli przy ul. Gromadzkiej/Społecznej w Henrykowie-Uroczu – podkreśla Joanna Ferlian-Tchórzewska. 

SKM-ka też jest eko

Mieszkańcy i gminy Piaseczno i Lesznowoli korzystają także z nowych pociągów SKM-ki. Jak podkreśla spółka, również podróżowanie jej taborem przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. Kolej w tym wydaniu to mniejszy hałas, mniejsza energochłonność i mniej zanieczyszczeń w porównaniu z transportem samochodowym. W dodatku pociągi SKM-ki podczas hamowania odzyskują energię, i to aż 20 procent zużywanej energii elektrycznej. 

CZYTAJ TEŻ:

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Młody mieszkaniec 08.02.2024 11:41
SKM jest nad wyraz eko S4 i S40 1 raz na godzinę, w weekend tylko jedna linia, druga linia w tygodniu na bardzo długiej trasie od Piaseczna do Rakowca :D Niezła ta ekologia. no ale fakt jest faktem :D

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
A
Redakcja 08.02.2024 12:52
Nas też częstotliwość kursowania SKM-ki nie powala, ale pamiętamy wciąż paraliż, jaki nastąpił gdy początkowo było ich więcej... Nie wszystko zależy od miasta, a to i tak nie widzi potrzeby zwiększenia częstotliwości SKM i ponoszenia jeszcze większych kosztów.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Młody mieszkaniec 08.02.2024 11:38
No tak, nie bez znaczenia jest skrócenie tras linii 709 i polityka upychania jak największej liczby pasażerów na m^2. Można ograniczyć liczbę kursów, część skrócić i dać Autosany zamiast Solarisów (nie marząc już nawet o Mercedesach, Manach etc.) Po to był buspas...

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama