Reklama

Para złodziei kradła w znanej drogerii

W ręce policjantów wpadła 40-latka i jej 33-letni były już partner, którzy okradali jedną z drogerii. Ich łupem padł towar wart ponad 6,5 tys. złotych.
  • Źródło: KPP Piaseczno
Para złodziei kradła w znanej drogerii

Jak poinformowano piaseczyńską policję, łupem sprawców padały głównie perfumy, maszynki do golenia oraz szczoteczki do zębów. Straty oceniono na ponad 6,5 tys. złotych. Jak ustalili mundurowi, za kradzieżami stała para - kobieta i mężczyzna, która działała zarówno w pojedynkę, jak i wspólnie. 

- Na podstawie nagrań z monitoringu i zebranych dowodów policjanci wytypowali osoby uczestniczące w tym procederze - informuje mł. asp. Wiletta Domagała z Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie. - Jako pierwsza została zatrzymana kobieta, którą ujęli pracownicy sklepu w trakcie kolejnej kradzieży i wezwali stróżów prawa. Na miejsce przybyli kryminalni, którzy w wyniku wcześniejszych ustaleń posiadali wiedzę, że 40- latka ma na sumieniu więcej, niż tylko tą jedną kradzież - dodaje.

Zdążyli się rozstać

Kolejnego dnia mundurowi zatrzymali 33-latka, wyraźnie zaskoczonego wizytą funkcjonariuszy. Jak się okazało, para zdążyła się już rozstać i każde z nich mieszkało w innej miejscowości. Oboje trafili do policyjnego aresztu i usłyszeli łącznie pięć zarzutów karnych, związanych z dokonaniem kradzieży sklepowej.

Kobieta i mężczyzna zostali zwolnieni z aresztu, teraz czeka ich rozprawa sądowa. Obojgu grozi kara do 5 lat więzienia.

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Inspektor w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie Inspektor w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie STAROSTA PIASECZYŃSKIOGŁASZA NABÓRNA WOLNE STANOWISKO PRACYInspektor (1 etat) w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie1. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Piaseczyński – Pani Ewa Lubianiec, adres siedziby: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, 05-500 Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14;2) Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Damian Proksza, Zastępcą Inspektora Ochrony Danych jest Pan Mariusz Wawrzeń, adres siedziby: Starostwo Powiatowe w Piasecznie 05-500 Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14, tel. (22) 756-62-54, e-mail: [email protected];3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz zgodnie z: ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135), ustawy z dnia 26 czerwca Kodeks pracy 1974 r. (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1465 z późn.zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2369) w celu przeprowadzenia rekrutacji na w/w stanowisko pracy;4) Informacje o Pani/Pana danych osobowych nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione z mocy prawa;5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zatrudnienia wybranego kandydata na w/w stanowisko lub do czasu zamknięcia naboru z innych przyczyn (nierozstrzygnięcia naboru). Aplikacje zawierające dane osób niewybranych w procesie rekrutacyjnym zostaną odesłane adresatom. Wyjątek stanowią dane pięciu najlepszych kandydatów umieszczonych w protokole naboru. Dane tych osób będą przechowywane przez okres do 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata i powtórnie wykorzystane w przypadku konieczności ponownego obsadzenia tego samego stanowiska. Po tym okresie zostaną zanonimizowane lub zwrócone adresatom. Dane osobowe zatrudnionego kandydata będą przetwarzane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;6) informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do: żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;7) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i wymagane przepisami prawa;8) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania.2. Wymagania niezbędne:1) wykształcenie  wyższe techniczne – kierunek budownictwo,2) spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych  dla stanowisk urzędniczych,3) min. 3 letnie doświadczenie związane z prowadzeniem inwestycji budowlanych,4) znajomość przepisów ustaw: Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, KPA oraz aktów wykonawczych do w/w przepisów,5) min. 3 lata stażu  pracy,6) obsługa komputera w zakresie : pakiet MS Office (Word. Excel, Power Point) oraz znajomość  programów AutoCad, Norma,7) prawo jazdy kat B.3. Wymagania dodatkowe:1) znajomość programów EZD, GIS.4. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:1) planowanie i przygotowywanie inwestycji do realizacji,2) przygotowywanie umów w zakresie inwestycji i remontów,3) opiniowanie projektów budowlanych, analiza kosztorysów inwestorskich i ofertowych,4) nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych  przewidzianych w budżecie,5) udział w planowaniu, kontrola i nadzór inwestycji oraz remontów, także pod względem rzeczowo-finansowym,6) zlecanie i nadzór nad przygotowaniem dokumentacji technicznych,7) nadzorowanie robót wykonywanych siłami własnymi Wydziału oraz zleconych firmom zewnętrznym,8) organizowanie i uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,9) udział w czynnościach związanych z procedurą zamówień publicznych, w tym uczestnictwo w pracach komisji przetargowych, weryfikacja ofert oraz opracowywanie opisu przedmiotu zamówienia,10) udział w dokonywaniu odbiorów technicznych wykonywanych robót,11) opracowywanie harmonogramu realizacji inwestycji,12) koordynacja i odbiór robót budowlanych,13) nadzór i prowadzenie spraw związanych z udzielonymi rękojmiami przez wykonawców nawykonane roboty budowlane, w tym analiza zgłoszonych usterek przez użytkowników przekazanych obiektów i egzekwowanie napraw od wykonawców,14) redagowanie pism, umów i wniosków i innej korespondencji wydziałowej.5. Wymagane dokumenty:1) życiorys (CV),2) dokument poświadczający  wymagane doświadczenie w pracy,3) kwestionariusz osobowy dla kandydatów z informacją o posiadanym prawie jazdy kat. B,4) oświadczenie o spełnieniu wymagań zawartych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych  dla stanowisk  urzędniczych,    5) kserokopia świadectwa pracy lub zaświadczenie potwierdzające wymagany staż pracy,6) oświadczenie o znajomości ustaw: o drogach publicznych, Prawo budowlane, KPA i aktów wykonawczych do tych przepisów,7) oświadczenie o obsłudze komputera: pakiet MS Office (Word, Excel, Power Point), oraz znajomość  programów AutoCad, Norma,8) w przypadku przekazania przez Panią/Pana danych osobowych innych, niż: imię i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub/oraz danych określonych w art. 9 ust. 1 RODO – należy sporządzić oświadczenie o następującej treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zatrudnienia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.1135).Jednocześnie informujemy, że na stanowisku Inspektora występują standardowe warunki pracy dla pracy biurowej z bezpośrednią obsługą klienta i pracą przy komputerze. Praca odbywać się będzie na parterze w budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Elektroniczna 4. Współczynnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi  mniej niż 6 %.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w terminie do dnia 20 października 2024 r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora w Wydziale IRD”.Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Piasecznie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.piaseczno.pl/ oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Chyliczkowskiej 14 w Piasecznie.https://bip.piaseczno.pl/public/?id=231238 STAROSTA PIASECZYŃSKIEwa Lubianiec/podpisano elektronicznie/
Reklama
Reklama