Ulica Karczunkowska znajduje się na terenie dzielnicy Ursynów. Korzysta z niej wielu kierowców z podwarszawskich gmin, którzy dojeżdżają nią m.in. do otwartej w ubiegłym roku trasy S7, czyli Puławskiej Bis. Liczyli oni na to, że oddanie do użytku Puławskiej Bis ułatwi komunikację z Warszawą, odciążając ul. Puławską, ale też dając nową alternatywną drogę. W końcu co dwie trasy, to nie jedna.
Liczyli na przebudowę
Niestety radość kierowców zmąciło m.in. zabranie jednego pasa na ul. Puławskiej w celu uruchomienia buspasa, który dla jadących w stronę Warszawy zaczyna się kilkaset metrów przed ulicą Karczunkowską. Z kolei na lewoskręcie na ul. Puławskiej w stronę Karczunkowskiej tworzyły się ogromne korki, kierowcy tkwili tam nawet kilkadziesiąt minut. Zarówno oni, jak i włodarze podwarszawskich gmin liczyli na to, że skrzyżowanie zostanie przebudowane, bo zmiana w programach sygnalizacji skróciła nieco czas oczekiwania na zjazd, ale wciąż można tam spędzić nawet kwadrans. Odetchnęliby też mieszkańcy okolicznych osiedli, którzy narzekali na chaos i trudności z włączeniem się do ruchu.
Jak już informowaliśmy, okazja do tego będzie świetna, bo Warszawa zdecydowała o przebudowie ulicy Karczunkowskiej. Jeszcze rok temu władze stolicy nie wykluczały, że obejmie ona też newralgiczną krzyżówkę z Puławską.
Zamiast przebudowy zmiana organizacji ruchu
Wzdłuż Karczunkowskiej brakuje obecnie ciągłości chodników, a ruch rowerowy i samochodowy odbywa się po jezdni, która jest w fatalnym stanie. – W projekcie przebudowy drogi znajdzie się m.in.: jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, obustronne chodniki, droga rowerowa oraz szpalery drzew. Droga rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Karczunkowskiej połączy się ze szlakami rowerowymi, które powstały w rejonie trasy S7, na wiadukcie ul. Karczunkowskiej nad linią kolejową i w rejonie skrzyżowania z ul. Puławską – informuje Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka prasowa Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta. – Projekt uwzględni też budowę nowego oświetlenia ulicznego, przystanków autobusowych i przejść dla pieszych.
Kierowcy zapewne nie mogą doczekać się modernizacji Karczunkowskiej, jednak zmiany w rejonie skrzyżowania z ul. Puławską będą dotyczyły jedynie organizacji ruchu. Miasto nie zdradziło na czym będą one polegały. Oby pozwoliły kierowcom na płynne pokonanie skrzyżowania i komfortowy dojazd do trasy ekspresowej.
Projekt w przyszłym roku
Jak informuje Agata Choińska-Ostrowska, dokumentacja projektowa przebudowy ul. Karczunkowskiej ma być gotowa w 2025 r. – Dokładny termin będzie wynikał z przebiegu postępowań w sprawie wydania niezbędnych decyzji administracyjnych. Obecnie trwa weryfikowanie materiałów niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Możliwość określenia terminu rozpoczęcia budowy ulicy nastąpi po zakończeniu prac projektowych oraz zabezpieczeniu na ten cel środków finansowych w budżecie m.st. Warszawy – wyjaśniła Agata Choińska-Ostrowska.
CZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze