Znaczna część mieszkańców, którzy wybierają komunikację miejską w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły, korzysta z biletów długoterminowych. Ich zakupu można dokonać m.in. w biletomatach. Utrudnieniem dla pasażerów okazał się niedziałający automat w okolicach dworca PKP.
Biletomat przy dworcu wyłączony z użytku
– W chwili obecnej biletomat jest wyłączony z użytku już ponad 3 miesiące, a osoby, które dojeżdżają do Warszawy, są zmuszone do korzystania z biletomatu na ul. Szkolnej lub ul. Kościuszki. Proszę o rozważenie postawienia automatu innego pośrednika w okolicach dworca PKP, jeśli rozmowy ZTM Warszawa z obecnym pośrednikiem nie przynoszą skutku. Dworzec PKP jest jednym z głównych miejsc komunikacyjnych miasta i brak takiej infrastruktury jak działający biletomat, jest w ocenie mieszkańców bardzo dużym utrudnieniem – zaapelowała we wniosku do władz lokalnych radna Olga Śmietanowska.
W odpowiedzi na pismo radnej, Robert Widz, II Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Piaseczno, przekazał, że sytuacja spowodowana jest rozwiązaniem umowy z jednym z operatorów systemu biletowego. ZTM Warszawa w ubiegłym roku rozwiązał umowę z firmą ASEC S.A. i od 4 listopada automaty zostały wyłączone.
Rozmowy ZTM o poszerzeniu współpracy
– Jednocześnie ZTM Warszawa rozpoczął poszerzenie współpracy z Mennicą Polską. Do rozmów została również włączona Gmina Piaseczno, która rozpoczęła podejmowanie niezbędnych kroków do zmiany operatora i instalacji tego urządzenia. W obecnym momencie Gmina Piaseczno wydała niezbędne zgody i podpisała umowę na ustawienie biletomatu. Obecnie czekamy na jego instalację – napisał Robert Widz.
Wiceburmistrz dodał, że istnieje możliwość zakupu biletów w aplikacjach mobilnych oraz w biletomatach wewnątrz autobusów czy SKM.
Napisz komentarz
Komentarze