Przejazd tymczasowy na Karczunkowskiej ma być gotowy w tym miesiącu, a wiadukt nad torami do końca tego roku. Remont linii nr 8 ma się na natomiast zakończyć do września br.
W sierpniu 2015 w numerze 68. PP pisaliśmy, że remont linii nr 8 ma potrwać 20 miesięcy. Rozpoczął się w grudniu 2015 roku.
– Modernizację odcinka z Okęcia do Czachówka planujemy zakończyć w III kwartale tego roku – mówi rzecznik prasowy PKP PLK SA, Karol Jakubowski.
Wynika z tego, że choć opóźnieniom ulegają remonty przejazdów, np. wiaduktu na al. Kalin w Piasecznie, to sam remont linii nie ma opóźnienia.
Tymczasowy przejazd
Opóźnieniu natomiast uległo otwarcie tymczasowego przejazdu na ulicy Karczunkowskiej, która zamknięta jest od sierpnia zeszłego roku. Przejazd miał być gotowy w grudniu, potem do końca lutego. Nie mógł jednak zostać uruchomiony w trakcie prac torowych.
W poprzednim tygodniu jednak zaczęły się prace przygotowujące grunt pod przejazd, a w ubiegły weekend Trakcja PRKiI położyła betonowe płyty na torach w jego miejscu. PKP z kolei zapewnia, że przejazd zostanie uruchomiony do końca marca.
Tymczasowa przeprawa przez tory zostanie zlokalizowana za krawędzią peronu odjazdowego w stronę Warszawy, ok. 200 metrów od ulicy Karczunkowskiej. Będzie to przejazd o kategorii A, czyli z dróżnikiem, który będzie czuwał nad bezpieczeństwem 24 godziny na dobę.
Wiadukt do końca grudnia
Najważniejszą inwestycją dla kierowców przy stacji Warszawa Jeziorki będzie jednak wiadukt nad torami. Do sierpnia kierowcy musieli stać przed szlabanami, czasem wyjątkowo długo. Wiadukt będzie przesunięty względem starego śladu Karczunkowskiej o kilka metrów w stronę Piaseczna. Jego budowa ma się zakończyć do końca roku, a uruchomiony zostanie na początku roku 2018.
Na wiadukcie zostaną zlokalizowane przystanki autobusowe, aby ułatwić pasażerom przejście na perony. Na nie z wiaduktu mają prowadzić zejścia oraz windy. Perony bowiem będą przystosowane w całości do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
Na peronie odjazdowym w kierunku Warszawy znajdują się 3 wiaty. Na peronie przyjazdowym będzie jedna wiata. Pod wiatami będą podświetlane tablice informacyjne, ławki, które są właśnie montowane, oraz wnęki dla osób poruszających się na wózkach.
Podobnie jak w Piasecznie, w Nowej Iwicznej i Zalesiu Górnym, został rozebrany peron wyspowy, a pasażerowie będą korzystać z dwóch peronów krawędziowych (na Jeziorkach są już gotowe). Perony będą objęte monitoringiem.
Planowane dwutygodniowe zamknięcie przejazdu na Orężnej w Piasecznie nastąpić ma dopiero, kiedy PKP uruchomi przejazd przez Karczunkowską oraz wiaduktem na al. Kalin. Dzięki temu może unikniemy tak wielkiego paraliżu jak w grudniu.
Od 10 kwietnia do 10 czerwca ma nastąpić z kolei wyłączenie jednego toru do Okęcia. Wykonawca ma w tym czasie niwelować łuk. Wówczas z rozkładu jazdy znikną niektóre pociągi, tak jak pisaliśmy 1 marca, np. ten o 8.11 z Piaseczna.

Napisz komentarz
Komentarze