Reklama

Kartonikowy problem

Kartonikowy problem

Po naszym zgłoszeniu pojawiła się szansa, że w mieście będzie łatwiej o kupno biletu komunikacji miejskiej.
Autobusem linii 742 łączącym gminę Góra Kalwaria z warszawskim Wilanowem dzień w dzień dojeżdża do pracy, szkoły itp. duża część mieszkańców. Bywają sytuacje, że podróż nie kończy się zbyt szczęśliwie, co wiąże się zazwyczaj ze spotkaniem sympatycznego pana bądź pani, którzy sprawdzają bilety. Jednakże, jak informują nas mieszkańcy, niekiedy kupno biletu kartonikowego w Górze Kalwarii naprawdę graniczy z cudem.
Na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego na mapie punktów sprzedaży w Górze Kalwarii odnaleźć można tylko jedno miejsce, w którym istnieje możliwość zakupu biletu. Mieszkańcy wskazują jednak, że czasem zdarza się, iż nie dostanie się go nigdzie.
Biletomat stacjonarny potrzebny od zaraz
– Nie każdy ma czas, żeby dojechać do Warszawy i zaopatrzyć się w bilety. Wiele razy próbowałam kupić bilet na terenie naszego miasta, ale niestety bezskutecznie. I dziw się potem, że ludzie jeżdżą na gapę – mówi nam jedna z mieszkanek Góry Kalwarii.
W autobusach znajdują się biletomaty pojazdowe, w których można dokonać zakupu, aczkolwiek wcale nie rozwiązują one problemu, a niejednokrotnie dochodzi do ich awarii.
– Poza tym nie wszyscy noszą przy sobie kartę płatniczą, a tylko w taki sposób można z nich korzystać. Zawsze można spróbować kupić u prowadzącego autobus, ale po pierwsze ma on tylko jednorazowe, a po drugie kierowcy niechętnie sprzedają bilety – zauważa kobieta, która codziennie jeździ „czerwoniakiem”.
Nie ma biletów, jest kara
Istotnie, w przypadku opóźnienia pojazdu o więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletów. Ponadto trzeba pamiętać o tym, że pasażer powinien przygotować odliczoną kwotę.
Pojawia się problem, który jednak nie sprawi, iż wspomniany już na wstępie sympatyczny kontroler z uśmiechem na ustach odstąpi od wypisywania mandatu, gdyż jak przypomina ZTM: „Brak możliwości kupna biletu w mobilnych automatach lub u obsługi pojazdu nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Sprzedaż biletów w pojazdach jest jedynie uzupełnieniem stacjonarnej sieci sprzedaży”.
Najlepszym sposobem na to, by bilety stały się łatwiej dostępne, wydaje się zainstalowanie w mieście biletomatu stacjonarnego, w którym można płacić zarówno kartą, jak i gotówką. Podobny tego typu obiekt znajduje się np. przy Urzędzie Miasta i Gminy w Konstancinie-Jeziornie. Mieszkańcy uzdrowiska chętnie z niego korzystają, choć w przeciwieństwie do sąsiedniej gminy nie mają żadnych trudności z nabyciem biletów, gdyż znajduje się tam dużo więcej punktów sprzedaży. Niestety jest mało prawdopodobne, żeby w najbliższym czasie w Górze Kalwarii stanął biletomat.
– Automaty biletowe nie należą do Zarządu Transportu Miejskiego, lecz do firm, które na mocy Umowy z ZTM instalują oraz serwisują urządzenia, jak również ponoszą wszelkie koszty związane z instalacją oraz z ich zakupem. Na dzień dzisiejszy nie jest planowane uruchomienie automatu biletowego na terenie Gminy Góra Kalwaria – poinformował nas rzecznik prasowy ZTM Igor Krajnow. – Mając na uwadze, iż nie jest możliwe uruchomienie stacjonarnego automatu biletowego w każdym miejscu, zadaniem Zarządu Transportu Miejskiego jest wyposażenie wszystkich pojazdów w biletomaty – dodał.
Nie oznacza to jednak, że zarząd nie zamierza podjąć żadnych kroków w kierunku zmiany tej sytuacji. Co prawda, jak dotąd, do ZTM nie wpłynął żaden wniosek z prośbą o rozważenie możliwości rozszerzenia sieci sprzedaży w gminie, ale zgodnie ze słowami rzecznika, mając na uwadze nasze zgłoszenie: „Zarząd Transportu Miejskiego, zwróci się do operatorów z prośbą o rozważenie możliwości wprowadzenia w punktach handlowo-usługowych sprzedaży biletów kartonikowych oraz biletów długookresowych”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama