Stolica pracuje nad nowym rodzajem biletu dla pasażerów z aglomeracji warszawskiej.
Na początku stycznia pisaliśmy o tym, dlaczego I strefa w Piasecznie raczej nie powstanie.
– Ze względu na system rozliczeń z przewoźnikami kolejowymi honorującymi bilety ZTM, obecnie nie przewidujemy rozszerzania I strefy biletowej o gminy „kolejowe” – mówił nam w styczniu Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM.
Niemniej ZTM cały czas myślał nad rozwiązaniem tego problemu. Mieszkańcom aglomeracji zależy na tańszych biletach, a Warszawie zależy, żeby mieszkańcy podwarszawskich miejscowości nie wjeżdżali samochodem do stolicy. W tym może pomóc tylko sprawny, wygodny i tańszy transport publiczny.
– Miasto Stołeczne Warszawa zawarło łącznie 35 porozumień, w oparciu o które mieszkańcy podwarszawskich gmin mogą korzystać z Warszawskiego Transportu Publicznego. Na ostatnim spotkaniu z przedstawicielami gmin metropolii zaprezentowaliśmy nowy pomysł na bilet metropolitalny. Poszczególne gminy dopłacałyby mieszkańcom różnicę w cenie biletów między II a I strefą biletową – poinformowała we wtorek 3 kwietnia Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. – Uzgodniliśmy, że swoje zainteresowanie tym projektem gminy zgłaszać będą do końca kwietnia. Jestem dobrej myśli, bo już na spotkaniu wielu burmistrzów i wójtów wyraziło duże zainteresowanie tym pomysłem. Oczywiście ostateczne decyzje zapadać będą na szczeblu uchwałodawczym gmin, w tym również Rady Miasta Stołecznego Warszawy.
Jak podał portal Transport Publiczny, cena biletu 30-dniowego, ważnego na I i II strefę, wyniesie 120 zł, natomiast 90-dniowego – 360 zł.
Napisz komentarz
Komentarze