Za nami pierwsze konsultacje społeczne w sprawie uchwały krajobrazowej. Kolejne warsztaty już 26 kwietnia.
Gmina Piaseczno pracuje nad uchwałą krajobrazową. Rozporządzenie ma pomóc uregulować chaos panujący w reklamach ulicznych i tym samym poprawić estetykę krajobrazu. Chodzi o banery, billboardy czy tablice reklamowe, a także szyldy oraz witryny sklepów i innych lokali widocznych z ulicy.
– Jeżeli ustawię na balkonie głośniki i będę puszczał głośno swoją reklamę, to sąsiedzi się wkurzą, bo to będzie niekorzystnie wpływać na ich zmysł słuchu. A co ze zmysłem wzroku? Jest mniej ważny? – pytał podczas konsultacji radny Robert Widz.
Reklamy, banery i szyldy służą jednak do informowania o usługach przedsiębiorców. Trzeba więc wypracować taki kompromis, aby miasto było estetyczne i niezasłonięte, a przedsiębiorcy mieli szansę pokazać swoje usługi. Tu warto jednak zwrócić uwagę, że chaos reklamowy powoduje, że nawet nie rejestrujemy, na reklamę jakiej firmy patrzymy. Obecny „system” nie służy więc wcale przedsiębiorcom.
Nikt jednak nie zdejmie swojej reklamy pierwszy. W uporządkowaniu musi pomóc gmina.
Wyłożenie uchwały do publicznego wglądu planuje się na 1 lipca. Już teraz można zaś uczestniczyć w konsultacjach i warsztatach organizowanych przez gminę oraz firmę PwC Sp. z o.o., która wygrała przetarg na przygotowanie uchwały krajobrazowej.
Kolejne konsultacje odbędą się już za dwa tygodnie.
– Wydarzenie będzie miało charakter przede wszystkim warsztatowy. Będziemy pracowali nad podziałem miasta i gminy na obszary o różnych regulacjach, a także nad konkretnymi zasadami sytuowania reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury w tych obszarach – piszą na stronie wydarzenia na Facebooku organizatorzy. – Spotkanie odbędzie się 26 kwietnia o godzinie 18:00 w Urzędzie Gminy Piaseczno przy ul. Kościuszki 5.
Warto więc zaglądać na stronę https://krajobraz.piaseczno.eu/ oraz śledzić na Facebooku profil Krajobraz Piaseczna.
Napisz komentarz
Komentarze