Linia obwodowa docelowo ma być linią, którą do Warszawy wjadą pociągi z Piaseczna. Obecnie jest zamknięta dla ruchu pociągów, ale prace modernizacyjne mają się zakończyć w połowie sierpnia.
Kolejowa linia średnicowa, biegnąca od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej, ma ograniczoną przepustowość. Warszawa Wschodnia obsługuje ok. 1000 pociągów na dobę, dlatego zarówno PKP jak i ZTM szukają rozwiązań, które ograniczą ruch na linii średnicowej.
– Uznaliśmy, iż najkorzystniejszym przewozowo rozwiązaniem będzie skierowanie pociągów SKM z Piaseczna na małą linię obwodową i połączenie jej z linią S9 – mówił nam w 2016 r. Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM.
Część pociągów z Piaseczna ma zakończyć bieg na Warszawie Głównej, która ma być gotowa na przyjęcie pociągów w 2021 r.
Na małą linię obwodową pociągi wjeżdżają przez Warszawę Zachodnią peron 8, czyli dawną stację Warszawa Wola. Później jadą w kierunku Warszawy Gdańskiej.
Pociągi z Piaseczna wjeżdżające na linię obwodową przetną się z dwoma liniami metra i liniami tramwajowymi. Osoby, które chcą się dostać na Śródmieście, będą mogły przesiąść się na Warszawie Zachodniej.
– Widać już pełny kształt peronu 8 stacji Warszawa Zachodnia oraz przystanków Warszawa Wola, Młynów i Koło. Na linii obwodowej, modernizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wybudowano już większość torów oraz zamontowano słupy trakcyjne. Trwają prace wykończeniowe na przystankach – informuje spółka PKP PLK. – Konstrukcje dwóch wiaduktów nad ulicami Kasprzaka i Wolskiej są już skończone. Wykonawca układa na nich nowe tory i przygotowuje rozwieszanie sieci trakcyjnej.
Warszawski Węzeł Kolejowy czeka jednak jeszcze remont linii średnicowej.
– Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas część pociągów dalekobieżnych pojedzie zmodernizowaną linią obwodową – informuje PKP PLK.
Pasażerów kolei czeka więc jeszcze kilka lat utrudnień związanych z modernizacją warszawskiej sieci.
Napisz komentarz
Komentarze