Reklama

Wieje smrodem

Wieje smrodem

Mieszkańcy okolic oczyszczalni ścieków w Łazach mają dość rozsiewanego przez nią fetoru. W pobliżu znajdują się między innymi szkoła i przedszkole.

Nieprzyjemne zapachy, dobywające się z oczyszczalni ścieków zlokalizowanej przy ul. Rolnej, to pewien standard. Jednak w ostatnim czasie fetor stał się trudny do zniesienia.

– Dla nas to jakaś masakra – przyznają nauczyciele z pobliskiej szkoły. – Jest gorąco, więc okna w klasie powinny być otwarte, żeby dzieci miały czym oddychać. Ale jak je otwieramy, to przeraźliwy smród nie pozwala oddychać.

Jeszcze gorzej sytuacja wygląda u bezpośrednich sąsiadów oczyszczalni, czyli właścicieli domków jednorodzinnych na osiedlu znajdującym się naprzeciwko obiektu należącego do Lesznowolskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego (LPK).

– Często, zwłaszcza wieczorami, smród utrudniał przebywanie na zewnątrz, ale to co się dzieje ostatnio, to jakaś tragedia – mówi kręcący się po ogrodzie mężczyzna. – Pewnie to też kwestia upałów, ale jeśli się buduje stację w środku wsi między domami, to powinny zostać zapewnione zabezpieczenia, które sprawią, że niezależnie od pogody nie utrudni ona życia okolicznym mieszkańcom – podkreśla.

Upał dodaje… gazu

Upał rzeczywiście ma wpływ na intensywność zapachu. Jak tłumaczy nam Aleksander Minkwitz, Kierownik Działu Eksploatacji i Usług LPK, przy wysokich temperaturach procesy biologiczno-chemiczne zachodzą znacznie szybciej a w związku z tym szybciej rozprzestrzeniają się niezbyt przyjemne gazy.
– Główną przyczyną problemów jest jednak trwająca rozbudowa stacji – wyjaśnia Minkwitz. – Prace są prowadzone na tzw. żywym organizmie. Stacja cały czas pracuje, nie możemy jej wyłączyć z działalności, ale proszę wierzyć, że staramy się minimalizować uciążliwość tego procesu.
W tym celu w ubiegłym tygodniu została zamontowana na oczyszczalni kurtyna z neutralizatorem zapachów, która ma ograniczyć wydostawanie się nieprzyjemnych zapachów na zewnątrz.
– Na początku tygodnia zamontujemy następną, jeszcze większą – zapewniał w piątek Minkwitz. – Z dnia na dzień będzie lepiej. A docelowo, w ramach trwających prac zhermetyzujemy wszystkie punkty, z których te odory się wydobywają – informuje i zapewnia, że jeśli chodzi o dopuszczalne normy wydobywania się gazów z instalacji, wyniki pomiarów są dobre. W tym tygodniu oczyszczalnia ma również zostać skontrolowana przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.
Pracownicy oczyszczalni przyznają jednak, że skargi mieszkańców położonego vis a vis osiedla nieco ich dziwią.
– Oczyszczalnia istniała tu, zanim zaczęły powstawać te domy i nigdy nie ukrywaliśmy informacji o tym, że będzie jeszcze powiększana– mówi Aleksander Minkwitz. – Choć z tego, co słyszałem, niektórzy deweloperzy twierdzili, że ma być likwidowana, ale wówczas należało tę informację zweryfikować u nas.

Obecny etap prac przy rozbudowie oczyszczalni w Łazach powinien się zakończyć do 30 listopada.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama