Śmierdząca sprawa

Śmierdząca sprawa
Gmina musiała unieważnić przetarg na odbiór odpadów. Następny ma się zakończyć na początku listopada. Jeśli pojawią się kolejne problemy, do stycznia może nie zdążyć z wyłonieniem nowych odbiorców.

Wydział Gospodarki Odpadami rozpoczął przygotowania do procedury przetargowej już w maju. Tak wczesne rozpoczęcie miało zapewnić wystarczająco dużo czasu na zawarcie umowy z nowymi wykonawcami usługi przed 1 stycznia 2019 r. W pierwszej kolejności konieczne było przyjęcie przez radnych nowego regulaminu uwzględniającego zmiany w przepisach, które weszły w życie od zawarcia poprzednich umów. Przede wszystkim mieszkańcy Piaseczna dopiero od przyszłego roku będą musieli podjąć się jeszcze bardziej skomplikowanej segregacji, czyli wydzielenia z odpadów osobno papieru a także podziału tzw. odpadów biodegradowalnych na kuchenne i inne.

Długa lista uwag

Ogłoszony w połowie sierpnia przetarg miał się zakończyć 24 września, ale pod koniec sierpnia warszawska firma, zajmująca się przede wszystkim utrzymaniem porządku i pielęgnacją zieleni, wniosła odwołanie dotyczące specyfikacji przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej. Zarzucała gminie m.in. nieuzasadnione wymagania dotyczące floty samochodowej, którą musi dysponować oferent, nieprawidłowo skalkulowaną ocenę ofert, brak precyzji w formułowaniu wymagań czy budzące wątpliwości różnice w ilości odpadów, które mieliby produkować mieszkańcy w poszczególnych sektorach. KIO przychyliła się do wniosku i gmina postanowiła unieważnić przetarg, zamiast iść do sądu, przede wszystkim ze względu na czas. Przygotowano nową specyfikację, w której częściowo uwzględniono uwagi KIO. Między innymi ograniczono liczbę sektorów, o które może się ubiegać jedna firma. Podobnie jak dotychczas, gmina została podzielona na 3 sektory. Czwarty element zamówienia dotyczy utworzenia i obsługi Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie gminy. Firmy mogą się ubiegać o dwa z trzech sektorów, ale też o PSZOK.

– Chcemy to zrobić żeby zapewnić większa konkurencyjność wśród firm startujących w przetargach – mówi naczelnik Wydziału Gospodarki Odpadami Barbara Wysocka.

Katastrofa nam nie grozi

Obecne firmy mają podpisane umowy do 31 grudnia 2018 r. Oczywiście w sytuacji gdyby nie udało się w terminie wyłonić nowych wykonawców, gmina może przedłużyć umowę z obecnymi do czasu rozstrzygnięcia przetargu. Piaseczno może się też ratować zasobami własnej spółki PUK (która nota bene obsługuje obecnie dwa sektory i PSZOK). Na ostatniej sesji rady gminy żywo dyskutowano na temat zasadności jej istnienia w związku z tym, że gmina dofinansowała PUK sumą 1,5 miliona złotych na zakup sprzętu. Radny Zbigniew Mucha przekonywał, że powinno się spółkę rozwiązać. Odmiennego zdania jest wiceburmistrz Daniel Putkiewicz.

– W sytuacji gdyby na przykład upadła firma odbierająca śmieci z terenu gminy, zawsze możemy się ratować tymczasowo naszą spółka – tłumaczy. – Oczywiście, że byłyby opóźnienia, ale nie groziłaby nam katastrofa ekologiczna i nie musielibyśmy za niewiadomo jakie pieniądze ratować się usługami firm zewnętrznych.

Podwyżka prawie pewna

Takie problemy miała swego czasu Lesznowola. Pozostaje mieć nadzieję, że kolejny przetarg na odbiór odpadów przebiegnie bez większych problemów i gmina zdoła podpisać umowy z wykonawcami przed nowym rokiem. Dopiero po rozstrzygnięciu przetargu wiadomo będzie, jak wzrastają koszty gospodarki śmieciowej, a tym samym jakie kwoty będą od nowego roku musieli płacić mieszkańcy. Podwyżka jest bardzo prawdopodobna.

– Tak wynika zarówno z cen odbioru odpadów na rynku, jak i obserwacji sąsiednich gmin – mówi Barbara Wysocka. To samo kilka miesięcy temu mówiła nam prezes PUK. Wysokość podwyżek będzie uzależniona od tego, jak skalkulują koszty firmy, które wygrają przetarg. Zgodnie z planem otwarcie ofert powinno nastąpić 5 listopada.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama