Reklama

Sieć dróg do korekty

Sieć dróg do korekty
Budowa nowych dróg krajowych na obrzeżach powiatu wiąże się z koniecznością zadbania o połączenie ich z istniejącą siecią dróg wojewódzkich, gminnych i powiatowych.

Długo oczekiwana, zwłaszcza przez mieszkańców gmin Tarczyn, Lesznowola, Piaseczno i Prażmów, budowa trasy S7 nabiera rumieńców. Projekt czekał na realizację kilka lat, więc gminy zdążyły przygotować się do konieczności zadbania o połączenia zjazdów z trasy z ruchem lokalnym. To zadania, które również obciążają budżet gmin i powiatu, bowiem w wielu wypadkach konieczne jest wybudowanie nowych odcinków dróg, co często wymaga również wykupu działek. Samorządy planując w ostatnich latach większe inwestycje drogowe również uwzględniają ruch, który wygeneruje nowa trasa do Warszawy. Przykładem takiej inwestycji była budowa ronda w Woli Gołkowskiej. Trwająca obecnie przebudowa drogi wojewódzkiej 721 również bierze pod uwagę przewidywane zwiększenie ruchu pojazdów po wybudowaniu lesznowolskiego odcinka trasy S7. Na problem trzeba spojrzeć bardziej globalnie, dostosowując całą sieć dróg do zmian, nie tylko te odcinki najbliższe zjazdom z S7. Takie plany na najbliższy rok ma starosta powiatu piaseczyńskiego Ksawery Gut.

– Trzeba zająć się planowaniem rozwoju sieci drogowej powiatu, tym bardziej, że należy ją dostosować do rozpoczynającej się budowy trasy S7 oraz finalizowanej budowy trasy S2 na granicy Wilanowa i Powsina – mówi. – Musimy przygotować się na zorganizowanie dogodnych dojazdów do tych arterii. Natomiast do tego tematu należy podejść kompleksowo, angażując wszystkich zarządców dróg. Rozmowy w tym temacie chcę rozpocząć na początku roku, przedstawić radnym analizy ruchu, możliwości i potrzeby, a także szukać pieniędzy na rozpoczęcie prac projektowych.

Kolejnym etapem powinny być rozmowy z gospodarzami poszczególnych gmin, przez które drogi te biegną i których mieszkańcy są głównymi użytkownikami. W przypadku zmierzającej ku końcowi budowy odcinka trasy S2 na granicy Wilanowa i Powsina, najbardziej zainteresowane będą gminy Konstancin-Jeziorna oraz Góra Kalwaria, ale niewątpliwie część ruchu z Piaseczna również trafia w tym kierunku. Współpraca gmin i powiatów w zakresie poprawy sieci dróg z pewnością daje szanse na większą efektywność działań w tym niezwykle istotnym dla mieszkańców obszarze zadań samorządowych i pozostaje wierzyć, że włodarze zdołają sprawnie współdziałać w tym zakresie.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama