Reklama

Rewolucja w kursowaniu 709 i 727

Rewolucja w kursowaniu 709 i 727

Gmina Piaseczno przedstawiła propozycje zmian w organizacji komunikacji publicznej. Linie 709 i 727 miałyby kursować w różnych wariantach.


Spotkanie władz gminy Piaseczno z przedstawicielami ZTM, radnymi i sołtysami wiceburmistrz Piaseczna Robert Widz rozpoczął od przedstawienia koncepcji organizacji transportu w zakresie dwóch linii - 709 i 727. Przyznał, że proponowane zmiany mogą budzić kontrowersje.

709 wraca na dworzec. Częściowo


Linia 709 miałaby jeździć w dwóch wariantach. Część kursów jeździłaby do dworca PKP, czego oczekują mieszkańcy. Częstotliwość kursowania na tym odcinku wynosiłaby 10-15 minut. Druga część kursów byłaby realizowana na obecnej trasie, czyli od centrum Piaseczna do Warszawy, z częstotliwością 5-10 min.

Z kolei w przypadku linii 727 wraca kwestia skrócenia kursów tylko do Piaseczna. Wiceburmistrz podkreślał, że takie rozwiązanie pozwoliłoby osiągnąć częstotliwość kursowania tej linii na poziomie 15 minut.

Najważniejsza częstotliwość


- Z naszych badań wynika, że 90% zajętości autobusu wysiadło w Piasecznie – poinformował wiceburmistrz Robert Widz. Projekt zakłada, że linia 727 miałaby również działać wariantowo. Część autobusów dojeżdżałaby do Antoninowa, a część również do Złotokłosu. W efekcie miałaby wzrosnąć dostępność komunikacji dla miejscowości zlokalizowanych na tych trasach ze względu na ich większa częstotliwość. Gmina chce też, by linia 727 jeździła ulicą Millenium w Głoskowie w obu kierunkach.

Szczegóły mają zostać opublikowane na stronie internetowej gminy. Mieszkańcy mają czas na składanie uwag do przedstawionej koncepcji do 21 sierpnia mailowo: [email protected] lub urzą[email protected]. Pod koniec sierpnia oraz na początku września zostaną też przeprowadzone ponowne badania dotyczące korzystania z komunikacji przez mieszkańców.

Główne założenia przy przygotowaniu całościowej koncepcji transportu, które brała pod uwagę gmina, to uwzględnienie dwóch głównych punktów przesiadkowych – przy dworcu i w centrum miasta. Bardzo istotne było utrzymanie wysokiej częstotliwości kursowania na głównych osiach systemu, zwłaszcza w godzinach szczytu. Z pewnością istotne są też koszty. W tej chwili gmina wydaje na komunikacje publiczną 19,1 mln złotych rocznie.

Czytaj także: 727 rzadziej, ale do Warszawy. Od sierpnia linia wraca na dawną trasę


 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama