Część urzędów już ograniczyła kontakt z interesantami. Decyzję o pracy zdalnej urzędników mają podjąć ich kierownicy.
Wczoraj późnym wieczorem ukazało się rozporządzenie dotyczące zapowiadanego przez premiera w ubiegły piątek rozporządzenia dotyczącego przejścia urzędników administracji publicznej na pracę zdalną. Uzgodniono, że wszystkie urzędy administracji państwowej i samorządowej przechodzą od wtorku, 3 listopada na pracę zdalną.
- Do dnia 4 grudnia 2020 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, z wyjątkiem jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury - napisano w rozporządzeniu. Dodano, że od tej zasady mogą być wyjątki i kierownicy urzędów mogą wyłączyć z pracy zdalnej pracowników wykonujących "zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej".
Kontakt z urzędem
Część urzędów już w ubiegłym tygodniu ograniczyła kontakt z interesantami. W związku z rozporządzeniem prawdopodobnie 3 listopada kierownictwa poszczególnych urzędów podejmą decyzje dotyczące organizacji pracy i być może ograniczą kontakt z interesantami do niezbędnego minimum jak to miało miejsce wiosną. Warto śledzić bieżące informacje na stronach internetowych gmin i powiatu.
Lesznowola
Urząd Gminy w Lesznowoli zawiesił bezpośrednią obsługę interesantów 26 października, w związku z przypadkami zakażeń wśród urzędników. Bezpośredni kontakt z urzędem jest możliwy w przypadku spraw pilnych z zakresu:
- W zeszłym tygodniu 26 października wprowadziliśmy nowy regulamin pracy zdalnej. Na tej podstawie część działów urzędu pracuje zdalnie z domu. Niektóre kwestie wymagają jednak wizyty w urzędzie. Rozumiemy to i apelujemy do mieszkańców, żeby w pierwszej kolejności próbowali załatwić potrzeby przez Internet, bądź informowali o swojej wizycie telefonicznie, co pozwoli na jej usprawnienie – mówi rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy Góra Kalwaria, Piotr Chmielewski.
Prażmów
Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju oraz dużą absencję chorobową pracowników od 2 listopada do odwołania Urząd Gminy Prażmów oraz wszystkie jednostki organizacyjne gminy pracują w trybie pracy wewnętrznej bez przyjęć i obsługi interesantów.
Bezpośrednia obsługa mieszkańców możliwa jest przy załatwianiu spraw z zakresu:
- rejestracji stanu cywilnego
- ewidencji ludności i dowodów osobistych
- pomocy społecznej
- świadczenia usług komunalnych
- ochrony środowiska
Zalecane jest wcześniejsze uzgodnienie terminu i godziny wizyty telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Podaje się numery telefonów do umawiania wizyt z merytorycznymi pracownikami Urzędu Gminy: (22) 727 01 77, 727 01 81, 727 05 21.
Tarczyn
W dniu 28 października władze urzędu zaapelowały do mieszkańców o załatwianie spraw drogą elektroniczną.
- Jeśli sprawa jest pilna i wymaga wizyty w urzędzie – prosimy o umówienie się na konkretny dzień i godzinę telefonicznie z pracownikiem merytorycznym odpowiedzialnym za realizację sprawy - czytamy w komunikacie. - Przypominamy, że wiele spraw urzędowych można załatwić elektronicznie, za pośrednictwem tzw. profilu zaufanego (epuap.gov.pl). Dokumenty elektroniczne podpisane profilem zaufanym mają moc dokumentu urzędowego. Zachęcamy zatem do składania tą drogą oficjalnych pism i wniosków do urzędu - pisze UG.
Magistrat podkreśla, że część spraw można załatwić zwykłym emailem bądź telefonicznie. - - Co ważne, jeśli na etapie składania wniosku wybierzemy elektroniczny sposób komunikacji, to cała procedura (np. decyzje, wezwania) zostanie przeprowadzona w ten sposób, bez konieczności osobistych wizyt w urzędzie czy odbioru pism na poczcie. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany- instruuje gmina.
Piaseczno
Na razie Urząd Miasta i Gminy nie wydał decyzji zmieniającej obsługę interesantów. Oczywiście podobnie jak inne urzędy apelował o załatwianie spraw telefonicznie lub przez internet. W przypadku bezpośredniego załatwiania niezbędnych spraw obowiązują specjalne procedury, a ruch interesantów w budynku jest ściśle kontrolowany.
Starostwo powiatowe
Na razie obsługa interesantów ograniczona była do załatwiania spraw w kancelarii na parterze budynku oraz w wydziale paszportowym.
Od 2 listopada zmieniły się zasady dotyczące rejestracji pojazdu oraz wszelkich zgłaszanych zmian dotyczące pojazdów już zarejestrowanych w Wydziale Komunikacji i Transportu. Konieczność wcześniejszego umówienia wizyty online obowiązuje również w filiach wydziału.
- Wydział Komunikacji i Transportu w Piasecznie
- filia Góra Kalwaria
- filia Konstancin-Jeziorna
- filia Lesznowola
Jeżeli do rejestracji lub zmiany jest więcej niż jeden pojazd to należy zarezerwować terminy na każdy pojazd osobno.
- Prosimy o punktualne przybycie na umówiony termin i wcześniejsze wypełnienie wniosku. Informujemy, że osoby nieumówione będą obsługiwane, gdy zwolni się miejsce przy stanowisku obsługi i czas na to pozwoli – może się to wiązać z dłuższym oczekiwaniem - czytamy w komunikacie.
Napisz komentarz
Komentarze