Reklama
Kolejne e-usługi w starostwie

W związku z trwającą pandemią Starostwo Powiatowe w Piasecznie przedstawia kolejne usługi, z których można skorzystać online.


Nowy zdalny charakter pracy wiele rzeczy utrudnia, ale są też takie, które upraszcza. Coraz więcej spraw urzędowych możemy załatwić online, bez kolejek. Kilka dni temu pojawiły się nowe e-usługi w Wydziale Geodezji i Katastru w Piasecznie. Aby z nich skorzystać, bez wychodzenia z domu czy biura, wystarczy odwiedzić stronę http://piaseczynski.e-mapa.net./ kliknąć w koszyk i zamówić co nam potrzebne: mapę zasadniczą, dane ewidencyjne, transakcje cenowe, uproszczony wypis z ewidencji gruntów. Z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych, e-wypis z rejestru gruntów jest dostępny wyłącznie dla osób posiadających tzw. interes prawny, to znaczy wyłącznie dla właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości, pod warunkiem kompletu wymaganych danych (nazwisko i imiona, PESEL) w ewidencji gruntów i budynków.

Są to kolejne cyfrowe usługi, umożliwiające załatwienie sprawy urzędowej bez konieczności przyjazdu do odpowiedniej placówki. Szanse do zrealizowania danej potrzeby z domu czy z biura, możliwe jest pod warunkiem posiadania Profilu Zaufanego.

- Zachęcam do tej formy odwiedzenia urzędu bez wychodzenia z domu - dodaje na Facebooku starosta Ksawery Gut.

Profil zaufany to podstawa


Już ponad 1 mln osób korzysta z usług ePUAP - bezpłatnej platformy do kontaktu z urzędami. Jeśli chcemy załatwić sprawę w USC, US, ZUS albo w urzędzie gminy, to coraz więcej możemy zrobić przez internet. Otrzymanie zaświadczenia lub złożeniu wniosku nie wymaga już od nas osobistej wizyty w danej placówce.

Do założenia konta ePUAP należy zarejestrować się na stronie. Potrzebne są do tego dane kontaktowe oraz identyfikacyjne. Utworzonego konta można używać jako skrytki elektronicznej do odbierania korespondencji urzędowej. Kluczowym elementem jest tu jednak Profil Zaufany. Darmowe narzędzie, które umożliwia m.in. logowanie i składanie podpisu elektronicznego. Aby potwierdzić Profil Zaufany trzeba wypełnić prosty formularz. Następnie w ciągu 14 dni udać się do dowolnego Punktu Potwierdzającego z dowodem osobistym lub paszportem. To podstawa do logowania się do systemów administracji publicznej i skutecznego korzystania z ich elektronicznych usług.

Czytaj więcej: Urzędy będą pracować zdalnie?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Madzia 21.06.2021 22:59
Wydział ten jest dobrze zarządzany i zawsze frontem do Interesantów. To duża zasługa obecnej naczelnik

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama