Ambitne plany władz Konstancina wreszcie doczekały się realizacji. Od 4 maja linię 251 będą obsługiwać elektryczne autobusy.
Pomysł, by w gminie uzdrowiskowej jeździły ekologiczne "elektryki" narodził się już kilka lat temu. Pierwsze kroki w tym kierunku wykonano w połowie 2019 r. Wówczas bowiem przy ul. Warszawskiej powstała pętla z ładowarką do obsługi elektrycznych autobusów. – Chciałbym, żeby autobus elektryczny zaczął kursować najpóźniej na początku września – mówił w czerwcu 2019 r. burmistrz Kazimierz Jańczuk. Szybko jednak okazało się, że sprawa nie będzie prosta. Pojawiły się bowiem problemy z kompatybilnością ładowarki z autobusami. Wiosną ubiegłego roku konstanciński magistrat informował, że konieczna będzie lekka przebudowa pętli. – Moim marzeniem jest, żeby pierwszego września w Konstancinie-Jeziornie, jako pierwszej z wszystkich gmin wokół Warszawy, ruszył autobus elektryczny – to już wypowiedź burmistrza z czerwca 2020 roku.
Dyskusje wokół trasy
Usterki udało się usunąć, pozostało zatem ustalić szczegóły dotyczące trasy elektrobusu. Tu pojawił się zgrzyt. ZTM chciał, by linia 251 nadal dojeżdżała do metra Wilanowska. Władze Konstancina wolały skrócić trasę do metra Kabaty. Pomysł gminy nie spodobał się mieszkańcom. Szczególnie tym, którzy pracują lub uczą się w Wilanowie. Skrócenie trasy jedynego autobusu dojeżdżającego do metra Wilanowska oznaczał dla nich bowiem konieczność przesiadek. Temat ten został poruszony podczas styczniowej sesji Rady Miejskiej. Burmistrz Kazimierz Jańczuk argumentował wówczas, że autobus zbyt długo stoi w korku w Dolince Służewieckiej, co przekłada się na jego opóźnienia względem rozkładu i generuje dodatkowe koszty.
Czytaj również: Starosta nie zamknie Działkowej
Rozmowy o przebiegu trasy autobusu nieco się przeciągnęły, ostatecznie jednak udało się porozumieć w tej sprawie. – Zarząd Transportu Miejskiego, przy współpracy z władzami miasta Konstancin-Jeziorna i Miejskimi Zakładami Autobusowymi, planuje obsługę linii 251 w całości autobusami elektrycznymi. Będzie to możliwe dzięki wybudowaniu nowej pętli i ładowarki. Elektryki wyjadą na tę trasę 4 maja – mówi nam rzecznik prasowy ZTM Tomasz Kunert. Autobusy będą kursować na dawnej trasie – do metra Wilanowska. Burmistrzowi uzdrowiska wreszcie udało się zrealizować swoje marzenie, choć pojawiają się złośliwe głosy, że nie do końca. Mowa była bowiem o "pierwszej z wszystkich gmin wokół Warszawy" obsługiwanej przez elektrobus. Tymczasem od kilku miesięcy elektryczne pojazdy obsługują trasę linii 709 z Warszawy do Piaseczna. – Nie jest to linia „zelektryfikowana” (tzn. w pełni obsługiwana przez autobusy elektryczne, z rozkładem jazdy dostosowanym do ładowania), Miejskie Zakłady Autobusowe wysyłają na tę linię autobusy elektryczne w ramach normalnej obsługi, zamiast spalinowych jako dodatkowe – wyjaśnia Kunert.
Nowy rozkład linii 251, uwzględniający czas potrzebny do naładowania akumulatorów, powinniśmy poznać już wkrótce.
Napisz komentarz
Komentarze