Reklama
Numer 998 do straży pożarnej zostanie przełączony na 112

Niebawem wszystkie połączenia na numer alarmowy 998 dedykowany straży pożarnej zostaną przełączone na numer 112, czyli do Centrów Powiadamiania Ratunkowego.


Od 20 maja 2020 r. w województwie mazowieckim rozpocznie się przejęcie obsługi numeru alarmowego 998 przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu. Proces ten będzie trwał do 7 czerwca 2021 r. Przełączenie numeru na terenie powiatu piaseczyńskiego zaplanowano na 25 maja 2021 roku.

Połączenie od razu do Centrum Powiadamiania Ratunkowego


Co to oznacza dla dzwoniącego? Osoba znajdująca się na ternie powiatu piaseczyńskiego wybierając numer alarmowy straży pożarnej 998 zarówno z telefonu stacjonarnego, jak i komórkowego, połączy się z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu, które obsługuje numer alarmowy 112 dla naszego regionu.

Podstawowe zalety koncentracji numerów alarmowych wymieniane przez Komendę Powiatową Straży Pożarnej w Piasecznie to:

  • szybsze powiadamianie służb ratowniczych,

  • eliminowanie / filtrowanie wywołań niezasadnych,

  • zastępowalność na wypadek przeciążenia lub awarii systemu,

  • obsługa zgłoszeń alarmowych od obcokrajowców,

  • obsługa zgłoszeń typu eCall oraz SMS,

  • możliwość ciągłego podtrzymywania rozmowy ze zgłaszającym z jednoczesnym aktualizowaniem informacji w formatce przesłanej do odpowiednich służb.


Jak działa 112?


Numer alarmowy 112 to system powiadamiania ratunkowego funkcjonujący na terenie Polski. Składa się na niego 17 centrów powiadamiania ratunkowego – po jednym w każdym mieście wojewódzkim oraz w Radomiu.

Zgłoszenia z numerów alarmowych 112 i 997 trafiają do operatorów numerów alarmowych zatrudnionych w centrach powiadamiania ratunkowego. Operatorzy przekazują drogą elektroniczną wszystkie zebrane o zdarzeniu informacje do odpowiednich dyspozytorów Państwowej Straży Pożarnej i policji, którzy decydują o zaangażowaniu odpowiednich jednostek.

Czytaj także: Nowe skrzydło Designer Outlet oficjalnie otwarte!


Aplikacja mobilna Alarm112


Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło też aplikację mobilną Alarm112 do wysyłania zgłoszeń alarmowych do Centrum Powiadamiana Ratunkowego.

Aplikacja mobilna Alarm112 umożliwia w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego, przekazanie zgłoszenia alarmowego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przez osoby, które nie mogą wykonać połączenia głosowego, w szczególności osoby głuche i niedosłyszące. W Alarm112 możliwe jest poprzez wybór odpowiednich piktogramów określenie rodzaju i miejsca zdarzenia oraz wskazanie służby, której pomoc jest konieczna.

Więcej informacji na temat numeru 112 znajduje się na dedykowanej mu stronie numer alarmowy 112.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama