Reklama

Rozbudowa PSZOK przyniesie oszczędności?

Rozbudowa PSZOK przyniesie oszczędności?

PUK Piaseczno chce zbudować stację przeładunkową obok istniejącego PSZOK. Wstępnie posegregowane odpady firmy mogłyby odbierać bezpośrednio z Piaseczna.


Gmina Piaseczno szuka różnych rozwiązań, które docelowo mają obniżyć koszty gospodarki odpadami, a przynajmniej minimalizować ich wzrost. Pierwszym istotnym krokiem było powierzenie w ubiegłym roku zadania odbioru odpadów spółce komunalnej PUK Piaseczno. Burmistrz Daniel Putkiewicz tłumaczył, że takie rozwiązanie pozwala kontrolować rzeczywistą ilość odpadów odbieranych z terenu gminy i przekazywanych do instalacji, które je przetwarzają. Dlatego w ubiegłym roku oddzielnie ogłoszono przetarg na zagospodarowanie odpadów. Tutaj ceny nadal dyktuje rynek i potrafią się one istotnie różnić w różnych częściach kraju. Stąd pojawił się pomysł na budowę stacji przeładunkowej na należącym do PUK Piaseczno terenie.

Wstępna segregacja


– Dzięki wybudowaniu stacji przeładunkowej część odpadów firmy zajmujące się ich zagospodarowaniem mogłyby odbierać bezpośrednio z Piaseczna – tłumaczył radnym prezes PUK Piaseczno Grzegorz Tkaczyk. Takie rozwiązanie przede wszystkim częściowo odciążyłoby flotę samochodową spółki.

– Teraz samochody jadą bezpośrednio do instalacji, co zważywszy na odległość i konieczność stania w korkach w Warszawie blokuje śmieciarki nawet na kilka godzin, a dodatkowo podnosi koszty – wyjaśnił. Po drugie, w przetargu na zagospodarowanie odpadów mogłoby wziąć udział znacznie więcej podmiotów, w tym również instalacje zlokalizowane daleko od Warszawy. To z kolei powinno oznaczać niższe koszty.

Uciążliwości nie będzie


Jest już gotowa koncepcja hali, która miałaby powstać przy ul. Technicznej 4. Jak podkreślał podczas spotkania z radnymi prezes PUK Piaseczno, hala o wymiarach około 40 na 60 metrów i wysokości 10,5 m będzie posiadać specjalną instalację wentylacyjną z filtrami i w żaden sposób nie będzie uciążliwa dla otoczenia.

– Na pewno nie będzie tu segregacji odpadów zmieszanych, również dlatego, że przygotowanie takiej instalacji jest skomplikowane i kosztowne – podkreślił Grzegorz Tkaczyk. – Między innymi chodzi o wypakowywanie papieru z worków czy odzyskiwanie butelek PET.

Stację miałoby obsługiwać około 4-6 pracowników, w tym osoby niepełnosprawne. Szacunkowy koszt budowy hali to około 3-3,5 mln złotych. Spółka komunalna oczekiwałaby wsparcia tej inwestycji przez samorząd. Jeśli pomysł zostanie zaakceptowany i znajdzie finansowanie, procedury powinny zakończyć się na początku przyszłego roku.

– W wersji optymistycznej budowa mogłaby się zacząć wiosną 2022 roku – podsumował prezes Tkaczyk. Podkreślił też, że budowana hala po przeniesieniu w przyszłości PSZOK na ul. Mazurską mógłby pełnić inne funkcje, ponieważ tego typu obiekt może z powodzeniem pełnić funkcje magazynowe.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Obserwator 12.06.2021 11:32
Bardzo dobrze, że budują. Gmina Piaseczno w latach 2019 i 2020 miała bilans -13,5 mln zł na gospodarce odpadami komunalnymi, a Gmina Lesznowola miała +2,6 mln zł. Będzie ciężko odrobić te straty do końca kadencji obecnego burmistrza Putkiewicza. Gminie Wołomin system się bilansuje, gdzie jest mniej deklaracji o jakieś 3000 niż zameldowanych.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Reklama
Reklama
Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Poszukujemy TECHNIKA / KONSERWATORA Firma SENSON zatrudni osobę na stanowisko:TECHNIK / KONSERWATOR Twój zakres obowiązków:·   Wykonywanie przeglądów eksploatacyjnych,·   Bieżąca obsługa obiektu, utrzymanie w stanie gotowości eksploatacyjnej systemów i urządzeń technicznych na terenie obiektu,·   Usuwanie awarii urządzeń na terenie firmy Klienta,·   Dbanie o wysoką jakość świadczonych usług,·   Współpraca z zespołem administracji,·   Dbanie o estetykę budynku i otoczenia,·   Wykonywanie drobnych prac montażowych, naprawczych,·   Monitorowanie pracy powierzonych urządzeń i instalacji, usuwanie awarii.Nasze wymagania:·   Doświadczenie zawodowe w zakresie prac konserwacyjnych, bieżących napraw i monitoring stanu technicznego elementów budynków, instalacji wewnętrznych urządzeń oraz infrastruktury zewnętrznej poprzez wykonywanie bieżącej kontroli oraz usuwania stwierdzonych lub zgłoszonych nieprawidłowości funkcjonalnych i technicznych,·   Doświadczenie w konserwacji instalacji elektrycznych / gazowych, grzewczych / wentylacyjno-klimatyzacyjnych,·   Doświadczenie w pracach budowlano-wykończeniowych,·   Znajomość budowy i obsługi instalacji przeciwpożarowych (Polon Alfa, Bosh),·   Brak przeciwwskazań do pracy na wysokości powyżej 3 m,·   Umiejętność czytania dokumentacji technicznej,·   Gotowość do pracy po godz. 16 oraz weekendy (sporadycznie),·   Umiejętność pracy w zespole, sumienność i wysoka kultura osobista,·   Uprawnienia SEP min do 1kV.  KONTAKT TEL. 507 060 800 
Poszukujemy pracowniców do zakładu w Karczewie w ramach Spółki SuperDrob Poszukujemy pracowniców do zakładu w Karczewie w ramach Spółki SuperDrob LipCo Foods to Polska Multifoodowa Grupa Korporacyjna, w ramach której funkcjonuje 17 segmentów z branży spożywczej. Istniejemy 31 lat na rynku. Zatrudniamy obecnie około 4100 Pracowników.Aktualnie do naszego Zakładu w Karczewie w ramach Spółki SuperDrob poszukujemy: FINANSE: MŁODSZY SPECJALISTA DS. KSIĘGOWOŚCI KOORDYNATOR DS. KSIĘGOWOŚCI DZIAŁ UTRZYMANIA RUCHU:ELEKTRYKŚLUSARZ/SPAWACZHYDRAULIK PRODUKCJA:MISTRZ PRODUKCJI BRYGADZISTATECHNOLOG MAGAZYNIER OPERATOR MASZYN MENADŻER SERWISU SPRZĄTAJĄCEGO Na te oraz wiele innych naszych ofert pracy możesz aplikować kontaktując się z Działem HR. ZAPEWNIAMY: Pracę w stabilnej firmie z tradycjami oraz zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę Prywatną opiekę medyczną Możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie na preferencyjnych warunkach Program rekomendacji pracowników - możliwość uzyskania dodatkowego bonusa finansowego za polecenie osób do pracy Dostęp do Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych Atrakcyjny system wynagradzania (podstawa + premia) wraz z pakietem benefitówDofinansowanie do wypoczynku Nagrody jubileuszowe za przepracowany staż pracyBezpłatną platformę do nauki języków obcych – Etutor Zatrudniamy osoby z niepełnosprawnością. Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV na adres: [email protected] lub o kontakt telefoniczny: +48 883 310 943 
Reklama