Gmina chciałaby skrócić trasę autobusu 727 lub zastąpić go lokalną linią L. Rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie przedstawionych przez magistrat koncepcji.
Pierwsze przymiarki do skrócenia trasy 727 poczyniono już w ubiegłym roku. W okresie wakacyjnym linia kursowała z Głoskowa i Antoninowa do Piaseczna, gdzie autobus kończył bieg przy ul. Puławskiej. Rozwiązanie spotkało się z niezadowoleniem ze strony mieszkańców. Ich zdaniem, konieczność przesiadki w Piasecznie stanowi dużą niedogodność i zwiększa ryzyko spóźnienia do pracy czy szkoły. Ostatecznie gmina przychyliła się do głosów mieszkańców i złożyła do ZTM wniosek o przywrócenie kursów do Warszawy.
Teraz jednak władze gminy chcą wrócić do tego tematu. Okazją do rozmów na temat trasy 727 jest planowana przebudowa skrzyżowania przy szkole w Głoskowie. Gmina chciałaby bowiem wynieść skrzyżowanie ulic Szkolnej i Millenium i przenieść przystanek autobusowy, który obecnie jest usytuowany zbyt blisko skrzyżowania. Problem w tym, że po przebudowie trudności z pokonaniem skrzyżowania będą miały autobusy przegubowe, które obsługują trasę do Głoskowa. Szukając rozwiązania problemu, gmina opracowała trzy warianty, które teraz zostały poddane konsultacjom społecznym.
Pierwszy wariant zakłada pozostawienie obecnej sytuacji bez zmian. W tej opcji autobusy 727 nadal obsługiwały by trasę Głosków – Warszawa. Wówczas jednak linia musiałaby wciąż być obsługiwana przez autobusy przegubowe. To z kolei oznacza brak możliwości przebudowy skrzyżowania przy szkole.
Druga opcja przyjmuje skrócenie trasy autobusu. 727 miałoby dojeżdżać tylko do Piaseczna, gdzie podróżujący do Warszawy przesiadaliby się do pociągu lub autobusu linii 709. Ten wariant zakłada także zastąpienie "przegubowców" krótszymi, 12-metrowymi pojazdami. Rozkład zostałby niejako "uzupełniony" linią L12, dzięki czemu mieszkańcy południowo-zachodniej części gminy w godzinach szczytu mieliby do dyspozycji 4 kursy na godzinę.
Trzeci wariant idzie znacznie dalej i zakłada zastąpienie autobusu 727 lokalną linią L. Zdaniem gminy takie rozwiązanie przyniosłoby oszczędności – aktualnie bowiem udział gminy Piaseczno w kosztach utrzymania linii wynosi 40%, co rocznie daje kwotę ponad 920 tys. zł. Ta opcja miałaby także być najkorzystniejsza pod względem finansowym dla mieszkańców. Posiadacze Piaseczyńskiej Karty Mieszkańca mogliby bowiem korzystać z nowej linii bezpłatnie.
Konsultacje z mieszkańcami potrwają do 20 października. Swoje uwagi do przedstawionych propozycji można przesyłać drogą elektroniczną na adres [email protected]. – Państwa uwagi zostaną przeanalizowane i na ile to będzie możliwe uwzględnione przy podjęciu ostatecznej decyzji dotyczącej zarówno projektu przebudowy drogi, jak i sposobu obsługi tej części gminy przez transport publiczny – informują urzędnicy.
Napisz komentarz
Komentarze