Urzędy i instytucje umożliwiają załatwienie coraz więcej spraw za pośrednictwem internetu, czy to na komputerze, czy na telefonie. W gminie Piaseczno dla wygody mieszkańców przygotowano bezpłatną aplikację Mobile Alert. Dzięki niej, za pośrednictwem urządzenia mobilnego typu smartphone czy tablet, zgłosimy sprawy związane z bezpieczeństwem, np. przekraczanie prędkości, nielegalne rajdy samochodów, dziurę w jezdni, awarię sygnalizacji, nieprawidłowe parkowanie, a także awarię oświetlenia ulicznego. W ramach gminnej gospodarki komunalnej możemy zasygnalizować niedostarczenie worków na śmieci, nieodebranie odpadów w terminie czy nielegalny zrzut ścieków. Wyciek wody, uszkodzenie sieci i uszkodzony właz kanalizacji zgłosimy bez dzwonienia do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Piasecznie.
– Kiedyś mieszkaniec, który miał problem, informował o nim telefonicznie konkretny wydział urzędu miasta, sołtysa albo radnego – mówi Daniel Putkiewicz, burmistrz Piaseczna. – Mobile Alert to zmiana jakościowa w zarządzaniu naszą gminą. Mamy od 30 do nawet 50 zgłoszeń dziennie – dodaje.
Komenda z profilem na Facebooku
Komenda Powiatowa Policji w Piasecznie do komunikacji z mieszkańcami wykorzystuje jeden z popularnych serwisów społecznościowych. – Dzięki obecności na Facebooku staliśmy się bardziej „uspołecznieni” i mamy coraz lepszy kontakt z mieszkańcami – przyznaje asp. Magdalena Gąsowska, rzeczniczka piaseczyńskiej komendy. – Otrzymujemy bardzo pozytywne komentarze, ale też tą drogą wpływają do nas zgłoszenia o różnych nieprawidłowościach.
Policja wykorzystuje media społecznościowe także do edukacji. – W słoneczny, ciepły dzień temperaturaw samochodzie bardzo szybko rośnie. Pamiętaj! Nigdy, pod żadnym pozorem, nawet na chwilę, nie zostawiaj dziecka w pojeździe. Wystarczy moment, aby doszło do tragedii – brzmi jeden z postów na profilu Policja Piaseczno. Mundurowi instruowali także jak zabezpieczyć dom przed włamywaczami, kiedy jesteśmy na wakacjach. Innym narzędziem, wykorzystywanym przez mundurowych jest Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, na której każdy dodać może zaobserwowane przez siebie zagrożenie, co wywoła odpowiednią reakcją policji.
Sprawniejsza obsługa i mniej biurokracji
Jak przyznaje starostwo w Piasecznie, mieszkańcy chętnie załatwiają zdalnie sprawy urzędowe. Od stycznia do czerwca tego roku, za pomocą nowej usługi e-zawiadomienie do gmin powiatu, przekazano prawie 9,5 tysięcy zawiadomień o zmianach w ewidencji gruntów i budynków. Najwięcej decyzji wydano w UMiG Piaseczno – 3377, w gminie Lesznowola 1700, a w gminie Góra Kalwaria 1322.
W celu zgłoszenia sprzedaży lub kupna auta również nie musimy fatygować się do starostwa, czy jednej z jego filii. W tym celu wystarczy wysłanie skanu umowy na adres e-mail: [email protected].
Jak podkreślają samorządy, załatwianie spraw przez internet to dla nich duże oszczędności, sprawniejsza obsługa i mniej biurokracji. Dlatego zanim wybierzemy się do naszego urzędu, sprawdźmy najpierw na jego stronie internetowej, czy naszą sprawę możemy załatwić zdalnie.
Czytaj także: Lesznowola ma swoją tężnię
Napisz komentarz
Komentarze