Reklama

Będą korki na obwodnicy. Tiry dopuszczone do ruchu na S2 w godzinach szczytu

GDDKiA dopuszcza ruch tirów na Południowej Obwodnicy Warszawy również w godzinach szczytu. Trzeba się liczyć z większymi korkami na trasie S2.
Będą korki na obwodnicy. Tiry dopuszczone do ruchu na S2 w godzinach szczytu
Od 1 sierpnia 2022 r. ciężarówki będą się poruszać trasą S2 bez ograniczeń

Autor: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od 1 sierpnia 2022 r. znosi zakaz poruszania się po trasie S2 pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Zakaz obowiązuje obecnie na odcinku od węzła Opacz do węzła Lubelska w godzinach od 7.00 do 10.00 oraz od 16.00 do 20.00. Ma zostać zniesiony testowo na okres dwóch miesięcy – od 1 sierpnia do 30 września bieżącego roku. Tym samym tiry będą mogły bez ograniczeń poruszać się po całym warszawskim odcinku trasy S2. 

- Po wprowadzeniu czasowej zmiany w organizacji ruchu przeprowadzimy pomiary natężenia ruchu i ocenimy warunki bezpieczeństwa. Obserwacja a następnie analiza ruchu będą stanowić materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym – wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA

Bezpiecznie na nowym odcinku obwodnicy

Decyzja w tej sprawie zapadła po obserwacji sytuacji drogowej na Południowej Obwodnicy Warszawy po oddaniu do użytku na sam koniec ubiegłego roku ursynowskiego odcinka trasy S2. 

- Przez ten okres ruch pojazdów, jak i zachowania kierowców ustabilizowały się. Pomimo odnotowanego wzrostu natężenia pojazdów (do dziś przez tunel przejechało ok. 11,5 mln pojazdów), nie wpłynęło to na zwiększenie liczby zdarzeń drogowych. Zaprojektowany układ drogowy od węzła Konotopa do węzła Lubelska, w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z jezdniami zbiorczo – rozprowadzającymi na węźle Opacz, zapewnia planowany poziom warunków bezpieczeństwa ruchu – zaznacza Małgorzata Tarnowska. Dlatego też GDDKiA podjęło decyzję o czasowym zniesieniu ograniczeń w ruchu dla pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton, by wykorzystać dokonaną obserwację ruchu pojazdów do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym.

Większe korki i więcej kontroli

Niewątpliwie dopuszczenie ruchu tirów na obwodnicy w godzinach szczytu zwiększy i tak tworzące się korki przy zjazdach. Warto to uwzględnić planując dojazd do pracy trasą S2. 

Zmiana oznakowania będzie polegała na zasłonięciu znaków B-5 z tabliczkami 16 t oraz tablic F-6, co będzie oznaczało czasowe zniesienie zakazu poruszania się pojazdów powyżej 16 t. Ponadto zostanie usunięte oznakowanie poziome i zasłonięte oznakowanie pionowe wyznaczające zatoki do kontroli pojazdów, które są zlokalizowane na węźle Warszawa Lotnisko i pomiędzy węzłami Lubelska a Patriotów.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa wystąpiliśmy do Policji oraz Inspekcji Transportu Drogowego o patrolowanie drogi oraz prowadzanie kontroli i egzekwowanie wykroczeń w przypadku łamania przepisów prawa o ruchu drogowym – dodaje rzecznik GDDKiA. 

Czytaj także: Czy uda się otworzyć trasę S7 w wakacje?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama