Oszust podszył się pod osobę zainteresowaną zakupem wystawionego na sprzedaż produktu. Za pośrednictwem popularnego komunikatora, po krótkiej korespondencji na temat zakupu towaru, przesłał sprzedającej link, pod którym "należało" wprowadzić swoje dane. Niczego nie świadoma kobieta uzupełniła je, a oszust uzyskał w ten sposób dostęp do jej konta i bankowości elektronicznej. Kolejnym krokiem poczynionym przez oszusta było wypłacenie środków z konta poprzez wygenerowanie kodów BLIK.
Funkcjonariusze z Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie zabezpieczyli zapis z kamery monitoringu, która zarejestrowała wizerunek mężczyzny dokonującego wypłaty pieniędzy z jednego z bankomatów na terenie Piaseczna.
Każdy, kto rozpoznaje osobę ze zdjęcia lub posiada istotne informacje, mogące przyczynić się do ustalenia jej tożsamości – proszony jest o kontakt z policjantem prowadzącym sprawę pod numerem telefonu: 47-72-45-256 bądź mailowo: [email protected] bądź oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie.
Kreatywność oszustów wydaje się być nieskończona i mają oni wiele wyłudzeń pieniędzy z kont klientów banków. Być może dlatego, mimo wielu apeli policji i mediów, wciąż nie brakuje osób, które nieświadomie przekazują dane przestępcom. Mundurowi zaledwie kilka dni wcześniej opublikowali wizerunki mężczyzn, którzy prawdopodobnie mają związek z oszustwem również dokonanym przy pomocy wyłudzonych kodów BLIK. W tym przypadku osoba podająca się za pracownika banku poinformowała pokrzywdzoną osobę, że doszło do włamania na jej konto bankowe i aby chronić środki pieniężne należy rzekomo wygenerować kod BLIK w celu przelania pieniędzy na inne konto...
W wyniku tego zdarzenia pokrzywdzona utraciła ze swojego konta 1600 złotych.
Dochodzenie w obu sprawach prowadzi piaseczyński wydziału dw. z przestępczością gospodarczą i korupcją.
Napisz komentarz
Komentarze