Władze miasta rozmawiają z PKP na temat dzierżawy terenu przy peronie w Górze Kalwarii pod parking Park&Ride. – Właściwie wznowiliśmy te rozmowy, ponieważ jakiś czas temu pytaliśmy PKP o taką możliwość i niestety wówczas kolejarze odpowiedzieli, że trwa porządkowanie sytuacji prawnej tych gruntów – wyjaśnia Piotr Chmielewski, rzecznik prasowy magistratu w Górze Kalwarii. –Jak się okazuje, stan prawny działek kolejowych nadal nie jest do końca uregulowany (choć proces trwa), ale PKP wystąpiły w tej chwili z zapytaniem do swojego wydziału nieruchomości czy w obecnej sytuacji prawnej spółka miałaby możliwość zawarcia umowy dzierżawy z gminą (i przeznaczenia tego terenu na cele budowlane – chodzi o ucywilizowanie parkingu). Niestety, oferowana na chwilę obecną stawka to 1,50-2 zł za metr kwadratowy miesięcznie (a myślimy o 3000-4000 m kw.). Czekamy na odpowiedź z PKP, co do możliwości prawnych.– dodaje rzecznik.
Miasto planowało także wydzierżawić tereny przy stacji Czachówek Wschodni w Czarnym Lesie (PKP), jednak okazało się, że spółka państwowa nie jest zainteresowana podnajęciem swojego gruntu przy peronie. – Będziemy szukać innej lokalizacji P&R – zapewnia Piotr Chmielewski.
Linia 742 i część linii „L” ze Skierniewickiej
Niezależnie od parkingów włodarze miasta chcą stworzenia w sąsiedztwie peronu PKP pętli autobusowej na terenie należącym do gminy. – Chodzi o to, aby z ul. Skierniewickiej startowała linia 742 oraz przynajmniej część linii „L". Umożliwiłoby to szybsze dotarcie mieszkańcom tej części miasta (osiedla z ponad 3000 mieszkańców) do jego centrum, a mieszkańcom innych części miasta oraz sąsiednich wsi dogodny dojazd do stacji kolejowej – tłumaczy Piotr Chmielewski. – Włodarze uważają pociągi do stolicy za wciąż zbyt mało wykorzystywany środek transportu, a przy tym atrakcyjny. Przedstawiciele ZTM już widzieli miejsce, w którym miałaby powstać pętla i wydali wstępnie pozytywną opinię na ten temat. Prace nad koncepcją będą kontynuowane.
Gmina liczy na realizację zadań przy wsparciu środków zewnętrznych na poprawę mobilności miejskiej. – Wiemy, że takowe będą w aglomeracji warszawskiej – podkreśla Chmielewski.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze