Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na środkowym odcinku pomiędzy Warszawą a obwodnicą Grójca. Wykonywane jest grubowarstwowe oznakowanie poziome, montowane są ostatnie wypełnienia ekranów akustycznych. Trwają też prace porządkowe oraz analiza dokumentacji przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego.
W pierwszym etapie GDDKiA udostępni do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Tym samym połączone będą funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony zostanie węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Data otwarcia S7
Jak podkreśla GDDKiA, termin udostępnienia trasy głównej jest uzależniony od zakończenia wszystkich robót, procedur odbiorowych oraz uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Według umowy z wykonawcą ten ma czas na zakończenie prac do końca kwietnia. O ile można spodziewać się, że prace wykończeniowe i porządkowe zakończy już wkrótce, trudno przewidzieć decyzję Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego i datę otwarcia S7. Na razie drogowcy jej nie podają.
Po udostępnieniu kierowcom trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmienić ma się układ komunikacyjny na południe od Warszawy. - Rozdzielimy wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który obecnie kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. W związku z tym wprowadzamy już zmiany na węźle Opacz, rozdzielając kierunki na Kraków i Wrocław, o których informujemy dalej - poinformował inwestor. - W drugim etapie udostępniania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ oddane zostaną pozostałe do ukończenia elementy drogi poza jej ciągiem głównym, takie jak drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Następnie przystąpi do remontu 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Inwestycja za blisko 2 mld zł
Przypomnijmy, budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.
Łączny koszt inwestycji to ponad 1,7 mld zł, na którą Unia Europejska dołożyła 542 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze