- Do użytku kierujących oddany jest już wcześniej węzeł „Lesznowola", a także węzeł "Tarczyn Południe" oraz "Złotokłos." Obecnie z ruchu wyłączony jest węzeł „Antoninów" oraz węzeł „Tarczyn Północ". Przypominamy również, że zarządca drogi na węźle „Lesznowola" wprowadził rozwiązanie, którego celem jest rozłożenie ruchu na dwa zjazdy: kierującym jadącym w kierunku Nadarzyna zaleca się kierowanie się na zjazd do drogi technicznej, by następnie mogli skręcić w prawo, wjeżdżając bezpośrednio na drogę wojewódzką nr 721, kierującym jadącym w kierunku Piaseczna zaleca się zjazd w kierunku skrzyżowania z sygnalizacją świetlną przy ulicy Postępu - informuje na Facebooku piaseczyńska policja.
Początkowo po otwarciu ruch będzie odbywał się z pewnymi ograniczeniami. W pierwszym etapie GDDKiA udostępniła do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Tym samym połączone zostały funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony został węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność uzyskały węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. Po udostępnieniu kierowcom trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmieni się układ komunikacyjny na południe od Warszawy. W drugim etapie udostępniania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ, oddany został ciąg główny trasy 7. Pozostałe elementy drogi do ukończenia, takie jak drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ, mają być zrealizowane przez wykonawcę do I kwartału 2024 r. Wtedy to droga stanie się pełnoprawną drogą ekspresową. Następnie przystąpimy do remontu 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową, przewidziano na koniec III kwartału 2024 r. – poinformował inwestor.
Inwestycja za blisko 2 mld zł
Przypomnijmy, budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa - Grójec powstała przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla trzech odcinków o łącznej długości 29,3 km wynosi ok. 542 mln zł, a łączny koszt realizacji ponad 2,1 mld zł.
Łączny koszt inwestycji to ponad 1,7 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze