O możliwości uruchomienia linii kolejowej do i z Konstancina-Jeziorny mówiło się od lat, jednak termin realizacji inwestycji systematycznie przesuwano.
Inwestycja polegać ma na budowie nowej oraz przebudowie istniejącej już infrastruktury kolejowej. To wiąże się m.in. z koniecznością modernizacji stacji Warszawa Główna Towarowa i Warszawa Czyste, dobudową nowych torów szlakowych wzdłuż linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Zachodnia – Piaseczno. Aby pociągi mogły dojechać do i z Konstancina-Jeziorny, konieczna jest też modernizacja linii kolejowej nr 937, które powstała w 1935 roku do obsługi dawnych zakładów papierniczych w Jeziornie.
Nowe kładki i przejścia pod torami
Jak informuje PKP PLK S.A., w ramach analiz przygotowano cztery warianty realizacji projektu. Planowane w ramach dobudowy stacje i przystanki osobowe to m.in. : Piaseczno Śniadeckich – pomiędzy ulicami Śniadeckich i Cyraneczki 10, Konstancin-Jeziorna – w pobliżu ul. Warszawskiej 11 oraz Konstancin-Jeziorna Mirkowska – pobliżu ul. Mirkowskiej.
Inwestycja obejmie także budowę nowych przejść pod torami lub kładek, a także bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych.
Szczegółowe informacje znaleźć można na stronie www.konsultacje-projektu-swlk8-warszawa-czachowek.pl.
Już 30 maja w sprawie przebiegu inwestycji będą mogli wypowiedzieć się mieszkańcy gminy Konstancin-Jeziorna. Spotkanie z wykonawcą studium, firmą BBF Sp. z o.o. odbędzie się o godz. 17.00 w Urzędzie Miasta i Gminy przy ul. Piaseczyńskiej 77.
Pierwsze spotkanie z projektantami
Jak informuje Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna, w pierwszej części spotkania wykonawca zaprezentuje rozwiązania wybranego wariantu w zakresie planowanego układu torowego, stacji i przystanków, przejazdów i układów drogowych oraz innych obiektów inżynieryjnych (kładki oraz przejścia piesze i rowerowe) dla linii kolejowej nr 937. W drugiej części uczestnicy konsultacji będą mieli możliwość zadawania pytań do proponowanych rozwiązań.
Na razie nie wyznaczono terminów spotkań konsultacyjnych dla mieszkańców pozostałych gmin, czyli Piaseczno, Lesznowola i Prażmów, których dotyczy rozbudowa sieci. Zarówno pasażerowie pociągów, jak i kierowcy, czyli wszyscy ci, którzy na co dzień mierzą się z niedogodnościami, związanymi z połączeniami kolejowymi, mają nadzieję, że przygotowania do dobudowy torów nie okażą się kiełbasą wyborczą.
Napisz komentarz
Komentarze