6 sierpnia ruch pociągów między stacjami Warszawa Okęcie oraz Nowa Iwiczna został puszczony nowym, zmodernizowanym torem.
Odcinek pomiędzy tymi stacjami wynosi 6 km. Ukończony został jego pierwszy tor, po którym od soboty kursują pociągi. Wykonawca, czyli Trakcja PRKiI, przystąpił tym samym do rozbiórki, a następnie do budowy drugiego toru na tym odcinku.
Całą inwestycję – czyli modernizacja linii kolejowej nr 8, na odcinku od stacji Warszawa Okęcie do Czachówka – PKP PLK planują zakończyć do połowy 2017 roku. Oznacza to więc, że kolejarze nie przewidują opóźnienia, bowiem w sierpniu 2015 pisaliśmy, że remont ma potrwać dwa lata.
Remont toru nie oznacza wyłącznie wymiany szyn czy podkładów. Wymienia się wówczas również sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a to są elementy, które często zawodzą pasażerów.
– Na wszystkich stacjach i przystankach do Czachówka trwają prace modernizacyjne. Trwa wymiana torów i modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych na 27 km odcinku linii kolejowej – podaje w komunikacie Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.
Pasażerowie kolei na wszystkich stacjach w naszym powiecie obserwują wymianę torów oraz budowę nowych peronów. W Czachówku peron jest już gotowy.
Do końca tygodnia ma być zamknięty przejazd w Nowej Iwicznej. Czeka nas również zamknięcie przejazdu na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, co także będzie sporym utrudnieniem dla mieszkańców gmin Piaseczno i Lesznowola. Tutaj PKP będzie budowało wiadukt nad torami. Termin zamknięcia wciąż nie jest znany, chociaż miało to nastąpić pod koniec czerwca.

Napisz komentarz
Komentarze